www.ovdim.org.il

סכסוך עבודה ברכבת ישראל בעקבות אי חתימה על הסכם קיבוצי

דרגו את המאמר

סכסוך עבודה ברכבת ישראל בעקבות אי חתימה על הסכם קיבוצי

ההסתדרות הכריזה בסוף השבוע שעבר על סכסוך עבודה ברכבת ישראל היות ומשרד האוצר אינו מוכן לקבל את ההסכם הקיבוצי אשר הושג לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, ההנהלה וועד העובדים. משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה הינה כי בתוך שבועיים מיום ההכרזה, דהיינו ה-28 לפברואר, יוכלו העובדים לנקוט בעיצומים כגון השבתת הרכבת ושיבושים בלוחות הזמנים.

הרקע למאבק בין העובדים לבין האוצר הינו הסכם השכר הקיבוצי אשר מגעים לחתימתו נערכים זה למעלה משנתיים. תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם בין העובדים לאוצר פג בשנת 2006, וטרם השכילו הצדדים להביא לחתימתו של הסכם חדש אשר יעגן את זכויות העובדים ושכרם. גורמים בהסתדרות מסרו כי מדובר בשערורייה שעובדי הרכבת מועסקים זה למעלה מארבע שנים מבלי שיעוגנו זכויותיהם בהסכם קיבוצי.

 

      קראו עוד:

 

צמצום הפערים בין מקבלי השכר הנמוך לבין מקבלי השכר הגבוה

ההסתדרות מתחה ביקורת חריפה על התנהלותו של האוצר, אשר נובעת לטענתה מצמצום הפערים בין העובדים המשתכרים שכר נמוך ברכבת לבין המשתכרים שכר גבוה. ההסכם אף מסדיר את תנאי העסקתם של "מסילאים", אשר עבדו עד היום במעמד של עובדי קבלן, ועל פי ההסכם הקיבוצי יחשבו לעובדים מן המניין. עוד מסעיפי ההסכם הקיבוצי – מעבר עובדי המנהלה ללוד יותנה באישור וועד העובדים, יתבצע ייעול שעון הנוכחות, תוכנס מערכת ממוחשבת לייעול העבודה בתחנות הרכבת ועוד.

על פי גורמים בהסתדרות, האוצר אינו נותן את אישורו להסכם, משום שהעובדים אינם מוכנים להתנות את עליית שכרם הנוכחית, בעלייה בשכרם בחתימה על ההסכם הקיבוצי הבא. לטענת ההסתדרות, האוצר נוקט בשיטה של נתינה ביד אחת ולקיחה ביד השנייה, ומתנגד להסכם אשר במהותו נועד לשפר את תנאי השכר של עובדים רבים המשתכרים קרוב לשכר המינימום.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - זכויות עובדים

תביעה של טכנאי שעבד במכון התקנים לפיצויים בגין פיטורין שלא כדין, עקב שימוע שלא כדין שנערך למראית עין בלבד.  

תביעה לפיצויי פיטורין לאחר התפטרות בדין מפוטר לאחר כשנתיים וחצי, עקב הרעה מוחשית בתנאים והפחתת שעות העבודה.  

בתום תשע שנות עבודה כמאבטח בשירות המדינה, הגיש העובד תביעה בגין הפרשי שכר על פי ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה. 

ארבעה נערים עבדו בפיצרייה בשעות הלילה ובשעות מרובות בניגוד לחוק עבודת הנוער. לפיכך הוגש כתב אישום כנגד העסק.  

מנהלת חשבונות שבה מחופשת מחלה, וגילתה כי במקומה יושבת מחליפה. לאחר יומיים היא קיבלה מכתב פיטורין וטענה כי פוטרה שלא כדין ללא שיחת שימוע.  

מנהל העבודה הודיע למפעיל באגר בטלפון כי רכב החפירה שאותו הפעיל נמכר, לכן אין צורך שיגיע יותר לעבודה. 

המורה טענה כי הופלתה לרעה על ידי משרד החינוך לעומת מורים אחרים אשר שובצו בבית הספר ביישוב מגוריה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.