www.ovdim.org.il

תביעה לדמי הודעה מוקדמת לאחר עשרה חודשי עבודה

דרגו את המאמר

העובד עזב את העבודה ללא אישור, האם יהיה זכאי לפיצויים כדין?


התביעה שלפנינו עוסקת בדמי הודעה מוקדמת, פדיון חופשה שנתית, דמי חגים ודמי הבראה.
לטענתו של התובע, אשר עבד כאיש ניקיון במוסך של "קואופרטיב דן" בפ"ת במשך כתשעה חודשים, פוטר הוא על ידי החברה באמצעות מכתב ובו נרשם כי תאריך כניסת הפיטורין לתוקפם – יהיה כעשרה ימים לאחר מכן. לדבריו של העובד, עבודתו למעשה הופסקה לאלתר ביום נתינת המכתב, אי לכך טוען הוא לתשלום דמי הודעה מוקדמת בגין הימים שלא עבד בהם.


העובד טען כי על החברה חלים צווי ההרחבה בעניין ענף מפעלי הניקיון והתחזוקה, ובנוסף זכאי הוא לדמי פדיון חופשה, חגים והבראה.


החברה טענה לעומתו כי העובד סיים את עבודתו כיומיים לאחר שהוגש מכתב הפיטורין לידיו, וזאת לאחר שנרשם ביום זה בבוקר בעבודה, כאשר למעשה לא היה הוא כלל במקום ובאותו הזמן נפגש עם עורך דינו בנוגע לתביעת שכר אחרת. לטענת החברה, מדובר היה בהפרה יסודית של תנאי העסקתו המתירה את פיטוריו אגב שלילת זכויותיו להודעה מוקדמת.

 

אפליה וחוסר שוויון בעבודה

האם יש לשלם למתלמד בעבור עבודתו?

מהי חופשת לידה?


בפסיקתה, קבעה השופטת כי על החברה חל צו ההרחבה לענף הניקיון והתחזוקה, אך מכיוון שלא הוכיח העובד כי עבד בחברה למעלה משנה, לא זכאי הוא לדמי הבראה. החברה אף הוכיחה את תשלום דמי החופשה כנדרש ממנה, אגב הצגת תלושי שכר ובהם הפירוט, אי לכך, גם תביעתו זו של העובד נדחתה בבית הדין. ימי המחלה לעומת זאת, לא הוכחו כסכום ששולם לעובד על ידי החברה ונקבעו פיצויים בגינו לטובת העובד.


עיקר המחלוקת, אם כן, נסוב סביב דמי ההודעה המוקדמת


העובד טען כי קיבל את הודעת הפיטורים ביום 29.9.03 ושם נקבע כי עבודתו תמשך עד ליום 9.10.03, כאשר למעשה, עבד הוא רק עד ליום 1.1.03 ובשל כך נשללה ממנו הזכות לקבלת תשלום עבור ימי ההודעה המוקדמת. מנגד טענה החברה כי ביום 1.1.03 עבר התובע עבירת משמעת חמורה המתבטאת בכך שנעדר מן העבודה ללא כל אישור וכן לא נותרה ביד הנתבעת כל ברירה אלא להפסיק את עבודתו לאלתר.

 

פיטורין אחרי 11 חודשים, מה הדין?


העיקרון המנחה בסוגיית ההודעה המוקדמת הינו כי:


עובד בשכר זכאי להודעה מוקדמת לפיטורים, כמפורט להלן - במהלך שנת עבודתו הראשונה - של יום אחד בשל כל חודש עבודה. העובד טען כי היה הוא מוכן ומזומן להמשיך בעבודתו במהלך ימי ההודעה המוקדמת, מנגד טענה החברה כי נציג חניון "דן" לא היה מוכן כי התובע ימשיך את עבודתו.

 

דוגמא לפיטורין לאחר עשרה חודשים אשר בוטלו רק בבית המשפט

מאבטח הגיש תביעה ייצוגית על סך 115 מליון שקלים

פיצויי פיטורין לעובד אשר מרבית שכרו הורכב מעמלות

המלצרית עזבה את המלון לאחר וויכוח אלים - התפטרות או פיטורין?

 

במידה ונשללות זכויות מגן מידיו של עובד, על השולל אותן מוטל נטל ההוכחה לשכנע את בית המשפט כי לא הייתה לו כל ברירה אלא לעשות כן. עם זאת, בית המשפט קבע כי החברה לא עמדה בנטל ההוכחה המוטל עליה ולכן התקבלה גרסת העובד כי הינו זכאי לדמי הודעה מוקדמת.


אי לכך, נפסקו בעבור העובד תשלום על סך 1,004 שקלים בגין דמי הודעה מוקדמת עבור 7 ימי עבודה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק, חודש מיום הפיטורין 11.03 ועד יום התשלום בפועל.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - זכויות עובדים

תביעה של טכנאי שעבד במכון התקנים לפיצויים בגין פיטורין שלא כדין, עקב שימוע שלא כדין שנערך למראית עין בלבד.  

תביעה לפיצויי פיטורין לאחר התפטרות בדין מפוטר לאחר כשנתיים וחצי, עקב הרעה מוחשית בתנאים והפחתת שעות העבודה.  

בתום תשע שנות עבודה כמאבטח בשירות המדינה, הגיש העובד תביעה בגין הפרשי שכר על פי ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה. 

ארבעה נערים עבדו בפיצרייה בשעות הלילה ובשעות מרובות בניגוד לחוק עבודת הנוער. לפיכך הוגש כתב אישום כנגד העסק.  

מנהלת חשבונות שבה מחופשת מחלה, וגילתה כי במקומה יושבת מחליפה. לאחר יומיים היא קיבלה מכתב פיטורין וטענה כי פוטרה שלא כדין ללא שיחת שימוע.  

מנהל העבודה הודיע למפעיל באגר בטלפון כי רכב החפירה שאותו הפעיל נמכר, לכן אין צורך שיגיע יותר לעבודה. 

המורה טענה כי הופלתה לרעה על ידי משרד החינוך לעומת מורים אחרים אשר שובצו בבית הספר ביישוב מגוריה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.