www.ovdim.org.il

העובדת פוטרה על ידי מנהלת זוטרה - האם הפיטורין תקפים?

דרגו את המאמר

העובדת פוטרה על ידי מנהלת התפעול בחברה – האם הפיטורין תקפים?


בית הדין האזורי לעבודה בב"ש קבע כי חברה העוסקת בתחום רפואת השיניים תשלם פיצויי פיטורין, דמי הודעה מוקדמת, דמי פדיון חופשה ודמי הבראה למנהלת סניף שפוטרה. העובדת עבדה בחברה כמנהלת סניף באשקלון במשך כשנה ותשעה חודשים. הצדדים היו חלוקים לגבי נסיבות סיום עבודתה של המנהלת, וזו הייתה העילה לתובענה שלפנינו.  

 

לטענת התובעת, היא פוטרה בשיחה טלפונית שנעשתה על ידי מנהלת התפעול בחברה. זאת ועוד, העובדת טענה כי המשיכה לעבוד עוד מספר ימים לאחר שפוטרה ובמהלכם שלחה היא פקס להנהלת החברה ובו ביקשה לקבל את זכויותיה המגיעות לה על פי החוק. לטענתה, התעלמה ההנהלה מהפקס ולא יצרה עימה כל קשר לגביו.


ההנהלה טוענת - לא פיטרנו

 

החברה הנתבעת טענה בבית המשפט כי התובעת עזבה את העבודה מרצונה, מתוך כוונה לפתוח חברה מתחרה בבית גיל-יהלום באשקלון. כמו כן טענה הנהלת החברה בבית המשפט כי שילמה לעובדת מלוא זכויותיה.

 

מהם פיטורים אסורים?

התפטרות בגין מצב בריאותי

בית הדין לעבודה ביטל פיטורין ללא פיצויים בחברת שמירה

האם עובד יכול לוותר על תעריף שעות נוספות מרצון?

הגשת הצעות למשרד התמ"ת - רק חברות השומרות על זכויות העובדים


המנהלת העידה בבית המשפט כי פוטרה בשיחת טלפון שנעשתה בינה לבין מנהלת התפעול, עת שחזרה מניחום אבלים בחודש. את עדותה זו אישרה מנהלת התפעול בעדות מקבילה בבית המשפט, ועדויות אלו לא נסתרו על ידי ההגנה. משכך, קיבל בית המשפט את גרסת התובעת לפיה, פוטרה על ידי מנהלת התפעול בחברה.


"את לקחת אותה ואת תפטרי אותה"

 

הנהלת החברה טענה בבית המשפט כי פיטורי עובדים אינם מסמכויותיה של מנהלת התפעול, והיות והתובעת לא אימתה את הודעת הפיטורין עם הנהלת החברה, הרי שאין תוקף לדברים שנאמרו בשיחה בין העובדות. התובעת טענה לעומת זאת כי מנהלת התפעול הייתה בעבורה הסמכות הקובעת, וכל ענייניה בעבודתה נוהלו מולה.


בעדותה בבית המשפט, אשר התקבלה על ידי השופט, אמרה מנהלת התפעול כי שיחת הטלפון בינה לבין התובעת התנהלה לאחר שיחה שהתנהלה בינה לבין בעל הבית. בשיחה זו, שפרטיה לא נסתרו על ידי הנהלת החברה, נאמר לה מפורשות כי מנהלי החברה מעוניינים לפטר אותה ואת התובעת. מנהלת התפעול סיפרה כי אחד מבעלי הבית התקשר אליה ואמר לה על פיטוריה ועל פיטורי התובעת, וכששאלה אותו מדוע היא צריכה לעשות זאת, אמר לה בעל הבית: "את לקחת אותה את תפטרי אותה".

 

יחסי עובד-מעביד.

ימי חופשה

ימי מחלה

 

בית המשפט קבע - הפיטורין נעשו בסמכות, העובדת זכאית לפיצויים


אי לכך, בית המשפט דחה את טענותיו ושל המנהל, כאילו נעדרה מנהלת התפעול סמכות לפטר את התובעת שכן ברור כי ההוראה הגיע ממנו והיא הייתה רק הצינור המשלח.


לאחר שנקבע בבית המשפט כי טענות החברה נידחות על הסף ותביעתה של התובעת מתקבלת, בנוגע לפיטוריה ללא מתן פיצויים, קבע השופט כי על החברה לפצותה בעבור פיטוריה ובגין שלושת שבועות ה"ההודעה המוקדמת" אשר לא שולמו לה כחוק.

 

זה ועוד, התובעת הוכיחה אי-תשלום זכויות נוספות העולות מחוקי המגן כגון ימי חופשה ודמי הבראה, ובית המשפט קבע כי גם סכומים אלו ישולמו לה במסגרת פסק הדין.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - פיצויי פיטורין

רצף שהתפטר מחמת מצבו הבריאותי, טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורין. מנגד טענה המעסיקה כי ההתפטרות אינה מצדיקה תשלום פיצויים.  

פיזיותרפיסטית שהתפטרה עקב הפחתת היקף משרתה, בשל אי שיבוצה לביקורי הבית, דרשה לקבל השלמת פיצויי פיטורין בגין הרעת תנאים 

עובד בחנות פרחים שפוטר לאחר חופשת מחלה בת שלושה שבועות הגיש תביעה לתשלום פיצויי פיטורין ולדמי מחלה.  

מנהלת מכירות שהתפטרה לאחר 13.5 שנים מחמת הרעת תנאים מוחשית עקב שינוי תנאי שכר והפחתת עמלות, דרשה לקבל פיצויי פיטורין.  

לאחר שאובחן כי מנהלת חשבונות סובלת מגידול סרטני במוח, היא התפטרה בדין מפוטרת ודרשה לקבל פיצויי פיטורין. 

נהג הובלות פוטר בשיחת טלפון בתקופה שבה שהה בחופשת מחלה, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע. 

לאחר שש שנים וחצי של עבודה בחברת שירותי חשמל ותקשורת, פוטר התובע לאלתר עקב התנהגות לא נאותה וגרימת נזק לחברה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.