www.ovdim.org.il

משרד התמ``ת יפעל להגביר העסקת אנשים עם מוגבלויות

דרגו את המאמר

שר התמ"ת: יש להעלות את כמות האנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, השתתף בכנס שנערך בת"א למען השתלבות אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה ואמר כי הוא שמח להיות חלק מהכנס השנתי הראשון העוסק בנושא זה שכן יש לו חשיבות ערכית גבוהה במיוחד בעבורו. מדובר באתגר לא פשוט, המצריך תמיכה ממשלתית ומודעות חברתית אמר השר במהלך נאומו בכנס.

שר התמ"ת אמר כי מתוך אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות בישראל, משולבים בשוק העבודה רק 40%, ואילו בקרב האנשים הסובלים ממוגבלות חמורה, רק עשירית משולבים בשוק העבודה. מדובר בנתון הנמוך משמעותית ממדינות מערב אירופה וצפון אמריקה ועל ישראל לשאוף להעלות את אחוזים אלה, דברי השר.

 

הקמת פורום בעלי עסקים למען אנשים עם מוגבלויות


שר התמ"ת מתכנן להקים, כחלק ממערך השירותים לשילוב אנשים עם מוגבלויות, פורום בעלי עסקים אשר באמצעותו ניתן יהיה למצוא את הדרך הנכונה להעלות את המודעות בקרב בעלי העסקים לגבי העסקת אנשים עם מוגבלויות ויתרונותיה החברתיים והכלכליים של העסקה זו. במסגרת הפורום יתקיים דיון אמיתי ויעיל בין בעלי העסקים והוא יהווה פלטפורמה של סיעור מוחות בנושא חשוב זה.

הפורום יתגבש כבר ברבעון הראשון של 2010 וברבעון השני יערך אירוע השקה מיוחד בנושא, בשיתוף אנשי עסקים מהמובילים בארץ.

 

תמיכה לעסקים המעסיקים אנשים עם מוגבלויות


במסגרת השירותים והמשאבים אשר ישקיע משרד התמ"ת בנושא שילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, יפעיל המשרד שגרירים בבתי העסק על מנת ליצור מודעות לרווחיות העסקית והפרטית של העסקת עובדים מסוג זה. כמו כן, יעמיד המשרד לרשות המעסיקים פורטל מיוחד במידה וירצו להעסיק אנשים עם מוגבלויות ובנוסף, יעניק משרד התמ"ת גם תמיכה לעסקים אלו ברמות הארגוניות והעסקיות.
שר התמ"ת ציין בנוסף כי הנחה את מנהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה להקצות כעשרה מיליון שקלים מתקציב המשרד לשנת 2010 לצורך מטרה זו. במסגרת תקציב מיוחד זה, יוכל ראש המטה לרכוש שירותים שונים ולהעניק עזרה כלכלית לעסקים אשר יבחרו להעסיק אנשים עם מוגבלויות.

בן אליעזר אמר כי במהלך חמש השנים הקרובות, יסייע משרדו להקים כ-180 בתי עסק לאנשים עם מוגבלויות. עסקים אלו יזכו לתמיכת משרד התמ"ת למן יום ההקמה, ובמשך תקופת השרידות הראשונה, שהינה, כידוע, הקשה ביותר. מדובר במיזם אשר פותח בדמותו של מודל התמיכה לעסקים הקטנים והבינוניים במשרד התמ"ת הפועל זה זמן מה.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 


פסקי דין וחדשות - עבודה וקריירה

אדם אשר הגיש מועמדות למשרה בגוף ציבורי התבקש לחשוף מיוזמתו התנהלות חקירה פלילית כנגדו. האם מדובר בהליך חוקי? 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להכריח מכוני מיון למסור מידע מלא וכולל למועמד בסוף האבחון... 

שלושה מכל ארבעה עורכי דין אשר יתקבלו היום (13.12) לחברות בלשכה הינם בוגרי מכללות... 

האם אוניברסיטת בר אילן חטאה בנפוטיזם? האם עובדים רבים באוניברסיטה הינם קרובי משפחה? 

האם שילוב עובדים במשק הישראלי יסייע בהגדלה משמעותית של הכלכלה המקומית? לפי מכון ירושלים לחקר שווקים, התשובה לכך חיובית... 

משרד התמ"ת החליט לפעול למען שילוב לוחמי צבא דרום לבנון בשוק התעסוקה הישראלי... 

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לאשר את כניסתם של אלפי עובדים פלשתינאים לענפי החקלאות והבנייה במדינה... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.