www.ovdim.org.il

המדינה מרחיבה את הסיוע למעסיקים המעוניינים להעסיק עובדים עם מוגבלויות

דרגו את המאמר
  התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

המדינה תסייע למעסיקים המעוניינים להעסיק עובדים עם מוגבלויות

 

המדינה מתכוונת להקים, בתקציב של כחמישה מיליון שקלים, שלושה מרכזים לליווי בעלי עסקים המעסיקים עובדים עם מוגבלויות. המרכזים יוקמו בצפון, בדרום ובאזור המרכז, ומטרתם לסייע בשילובם של כ-750,000 בעלי מוגבלויות בישראל בגילאי העבודה. כיום, פחות ממחצית מבעלי המוגבלויות מועסקים במשק. הקמת המרכזים תיעשה בשיתוף בין מעסיקים פוטנציאליים לבין המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד התמ"ת.

 

על פי התכנון, במרכזים תתנהל פעילות ענפה אשר תציע למעסיקים שלל כלים להעסקתם עובדים עם מוגבלויות ותסייע להם, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה חוקית. במרכזים יפעלו שלושה מסלולים לרשות המעסיקים.

       

מסלול קבלת מידע - במסלול זה יוכלו מעסיקים לקבל מידע אודות הוראות החוק בנוגע להעסקת עובדים עם מוגבלויות. כמו כן, ניתן יהיה לקבל במסלול זה מידע אודות חברות המשלבות עובדים עם מוגבלויות בשוק העבודה ופקידי המרכז יסייעו למעסיקים מבחינת מילוי הטפסים הדרושים.

 

      קראו עוד בתחום:

 

מסלול לסיוע נקודתי - במסלול זה יוכלו מעסיקים לקבל סיוע נקודתי בנוגע לעניינים ספציפיים הקשורים בהעסקתם של עובדים עם מוגבלויות.

 

מסלול להכנת תוכנית מותאמת - במסלול זה יותאמו לכל עסק מעוניין תוכניות לסיוע לטווח ארוך בנוגע להעסקת עובדים עם מוגבלויות. במסלול ינותח העסק, תיבדקנה האפשרויות להעסקת עובדים עם מוגבלויות, המעסיק יופנה למרכז כוח אדם מתאים ויזכה לליווי בדרכו בעניין זה.

 

בנוסף להפעלת מסלולים אלה, המרכזים יפעלו גם להקמת תוכניות מסודרות אשר מטרתן יהיה לעודד מעסיקים לקבל לשורותיהם עובדים עם מוגבלויות. כאמור, שיעורם של המועסקים בעלי המוגבלויות נמוך משיעורים של העובדים בכלל האוכלוסיה (45% מול 71% בהתאמה) ומטרתם של המרכזים הינם לצמצם פערים אלו. על פי מחקר שנערך בתחום על ידי משרד התמ"ת, עולה כי רק כ-10,000 מעסיקים בישראל מעסיקים עובדים עם מוגבלויות.

 

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר כי מדובר בצעד חשוב אשר מטה המשרד מבצע בכדי לסייע למעסיקים להעסיק עובדים בעלי מוגבלויות מחד, ולעובדים פוטנציאליים להשתלב בשוק העבודה. לדבריו, מעסיקים רבים חוששים לחינם מהעסקתם של עובדים אלו, אך מעסיקים אשר החליטו לבחור בדרך זו מעידים לא אחת על שביעות רצון גבוהה מהעובדים החדשים.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 


פסקי דין וחדשות - עבודה וקריירה

אדם אשר הגיש מועמדות למשרה בגוף ציבורי התבקש לחשוף מיוזמתו התנהלות חקירה פלילית כנגדו. האם מדובר בהליך חוקי? 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להכריח מכוני מיון למסור מידע מלא וכולל למועמד בסוף האבחון... 

שלושה מכל ארבעה עורכי דין אשר יתקבלו היום (13.12) לחברות בלשכה הינם בוגרי מכללות... 

האם אוניברסיטת בר אילן חטאה בנפוטיזם? האם עובדים רבים באוניברסיטה הינם קרובי משפחה? 

האם שילוב עובדים במשק הישראלי יסייע בהגדלה משמעותית של הכלכלה המקומית? לפי מכון ירושלים לחקר שווקים, התשובה לכך חיובית... 

משרד התמ"ת החליט לפעול למען שילוב לוחמי צבא דרום לבנון בשוק התעסוקה הישראלי... 

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לאשר את כניסתם של אלפי עובדים פלשתינאים לענפי החקלאות והבנייה במדינה... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.