www.ovdim.org.il

דמי אבטלה לאקדמאים

דרגו את המאמר
  התקבלו 5 דירוגים בציון ממוצע: 4.8 מתוך 5

דמי אבטלה לאקדמאים

ישנם לא מעט אזרחים בישראל אשר זכאים לדמי אבטלה, במיוחד בתקופה של משבר כלכלי כמו בשנה האחרונה. כאשר אדם מאבד את עבודתו הוא מחפש בדרך כלל עבודה חדשה בתחום התמחותו ויש גם כאלה המחפשים כיוון חדש בחיים. במצבים אלו, תואר אקדמי יכול מאוד לעזור במציאת עבודה חדשה או כיוון חדש.

 

גם בלשכת התעסוקה הבינו את היתרון העצום שיש לאקדמאים ולכן ישנה הפרדה בין אקדמאים ללא אקדמאים בכל הקשור לדמי אבטלה. על מנת לתת את הפיתרון הטוב ביותר לאנשים עם תואר ראשון או שני, הוכשרו פקידים המיומנים לשרת אקדמאים מובטלים במטרה לעזור להם למצוא עבודה שתתאים לכישוריהם.

האם דמי האבטלה לאקדמאים גבוהים יותר?

התשובה לכך היא שלילית. ההפרדה בין אקדמאים ולא אקדמאים נעשית בעיקר על מנת למצוא פתרונות תעסוקתיים מתאימים יותר לשני המגזרים הללו אך חשוב להדגיש כי תשלום דמי האבטלה לאקדמאים זהה לתשלום דמי אבטלה לאנשים שאינם אקדמאים.

 

גם התנאים לקבלת דמי אבטלה לאקדמאים זהים לתנאי האבטלה של האנשים שאינם אקדמאים. גובה דמי האבטלה בשני המקרים מחושב על פי ממוצע המשכורות האחרונות על פי המצוין בחוק.

זכאות דמי אבטלה לאקדמאים

תנאי הזכאות לדמי אבטלה עבור אקדמאים הם כדלקמן: קודם כל עליכם להיות מוגדרים כמובטלים על ידי לשכת התעסוקה. בנוסף עליכם להיות בגיל המתאים (20-65) וכמו כן, עליכם להשלים תקופת אכשרה הקבועה בחוק, כלומר תקופת זמן מסוימת בה עבדתם ורק לאחריה תהיו זכאים לדמי אבטלה.

אילו הצעות עבודה מוצעות לאקדמאים?

אקדמאים יכולים לקבל הצעות בתחום ההתמחות שלהם אך גם הצעות עבודה מתחומים אחרים. ישנו פרק זמן מסוים בו ניתן לסרב להצעות עבודה שאינן מתאימות אך לאחר פרק הזמן הזה, מחפשי העבודה חייבים לקבל את ההצעות (גם אם אינן בתחום התמחותם) וליצור קשר עם המעסיק הפוטנציאלי.

 

אין ספק כי איש מחשבים מובטל מעדיף לקבל הצעות עבודה בתחום המחשבים ולא בהוראה למשל, אך ישנם גם מקרים בהם אקדמאים מקבלים הצעות עבודה שלא קשורים למקצוע שלהם. גם הצעות אלו יכולות להיות רלוונטיות לחלק גדול מהאקדמאים מחפשי העבודה.

חישוב ותשלום דמי אבטלה לאקדמאים

חישוב דמי אבטלה לאקדמאים אינו שונה מחישוב דמי האבטלה ללא אקדמאים והוא מורכב מנוסחה הלוקחת בחשבון פרמטרים כמו המשכורות האחרונות שלהם, אחוז דמי האבטלה מהשכר, תקרת השכר היומי הממוצע במשק ועוד.

 

דמי האבטלה נקבעים על ידי המדינה ולציבור אין כל השפעה עליהם. יש לציין כי גם במקרה של מובטלים אקדמאים, ככל שמכורתם היתה גבוהה יותר, כך גם דמי האבטלה שלהם יהיו גבוהים יותר, אך חשוב לזכור כי ישנה תקרה מקסימאלית של גובה דמי האבטלה אותה לא ניתן לעבור.

 

גם אופן תשלום דמי האבטלה לאקדמאים זהה לאופן התשלום לשאר האוכלוסייה ומתבצע בדרך כלל פעם בחודש לחשבון הבנק של המובטל.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - דמי אבטלה

המוסד לביטוח לאומי דחה תביעה לתשלום דמי אבטלה בטענה כי מדובר בבעל שליטה בחברת מעטים. כיצד יכריע בית הדין לעבודה? 

החוק קובע כי אדם יחשב כמובטל במידה והוא מוכן ומסוגל לעבודה במקצועו או בכל עבודה אחרת המתאימה לו, ולשכת שירות התעסוקה לא הציעה לו עבודה כאמור. בתי הדין לעבודה נדרשו לא אחת לשאלה האם מקום בו מבוטח עובד ללא תמורה או מתנדב הוא מקיים את התנאי "מוכן ומסוגל לעבודה" באופן המקים לו זכאות לדמי אבטלה... 

בקרוב ... דמי אבטלה לעצמאים. עצמאי? פורטל העובדים מציג מידע בנושא דמי אבטלה לעצמאים. 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.