www.ovdim.org.il

עובד ותיק פוטר בשיחת טלפון - 35,000 שקלים פיצויים

דרגו את המאמר
  התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

35,000 שקלים בגין פיטורים שלא כדין של עובד ותיק

 

"אל מול הפררוגטיבה הניהולית הנתונה בידיו של המעסיק, עומדות לעובד זכויותיו במקום העבודה. בין זכויות אלו אין להתעלם מזכותו היסודית של העובד, כמועסק וכאדם, שלא להיות בבחינת פיון על לוח שח-מט, המועבר מהכא להתם ואל מחוץ ללוח מבלי שתינתן לו הזדמנות להשמיע טענותיו". דברים אלו, אשר נאמרו בבית הדין הארצי לעבודה, צוטטו פעם נוספת במסגרת תביעתו של עובד ותיק לפיצויים בגין פיטורים שלא כדין.

 

מדובר בתובע אשר היה מועסק כפועל אצל הנתבעת במשך למעלה משני עשורים. בשל וותקו וניסיונו, קיבל התובע רכב השייך לנתבעת לצורך הגעה לעבודה ולשימוש אישי. באחד הימים התבקש התובע להעביר את הרכב לעובד אחר, וזאת לתקופה מוגבלת. העובד התנגד ובעקבות דין ודברים בין מנהל הנתבעת לבינו, הוחלט לקחת את הרכב משימושו לתקופה בלתי מוגבלת.

 

התובע התרגז ובמהלך וויכוח בינו לבין המנהל הוחלט לשלוח אותו הביתה. הנתבעת טענה כי מדובר היה ב"תקופת צינון" אשר מטרתה לא הייתה פיטורי התובע. התובע, לעומת זאת, טען כי הוא פוטר באותו היום ונשלח הביתה לתקופה בלתי מוגבלת בזמן.

 

      קראו עוד על פיטורים שלא כדין:

 

לאחר מספר ימים נערך לתובע שימוע במשרדי הנתבעת והוחלט על החזרתו לעבודה בהתאם לתנאים מסוימים. התובע חזר לביתו ונאמר לו שעובד אחר יגיע לאסוף אותו למקום העבודה. ההסעה בוששה לבוא ביום שלמחרת והתובע התקשר לנציגי הנתבעת אשר אמרו התחמקו מלענות לו. התובע ניסה להתקשר כמה פעמים נוספות למנכ"ל הנתבעת בעניין, אך זה האחרון התחמק עד אשר החליט, בשיחת טלפון, להודיע לתובע על פיטוריו לאלתר.

 

פוטר משום שהתקשר למנכ"ל מספר פעמים ו"הטריד מנוחתו"

 

בית הדין לעבודה קבע כי לכאורה החברה החזירה את התובע לעבודתו אך ברגע אחד של כעס, ולאחר שהנתבעת בעצמה הפרה את הסיכום בין הצדדים, פוטר האחרון בשיחה טלפונית שארכה 1:36 דקות. פיטורי התובע היו, לפי בית הדין לעבודה, מן הטעם היחידי שהוא "הטריד את מנוחתו" של מנכ"ל הנתבעת בשיחות מוצדקות.

 

בפסק הדין נכתב כי בית הדין איננו מתערב בפררוגטיבה הניהולית ואין הוא בא בנעלי המעביד בהחלטתו את מי לפטר ואת מי לא. עם זאת, בית הדין רשאי להתערב כאשר החלטה לפטר את פלוני נגועה בחוסר תום לב ואיננה מבוססת על שיקולים ענייניים.

 

במקרה דנן, נכתב בפסק הדין, נראה כי קצרה רוחו של מנכ"ל הנתבעת להיפטר מהתובע במהירות – ללא נימוקים וללא זכות שימוע. "מדובר בהתנהלות אשר איננה הולמת מעביד, גם אם הוא מעביד פרטי, והדברים נאמרים ביתר שאת כאשר מדובר בעובד ותיק המועסק בנתבעת למעלה מעשרים שנה", סיכם השופט. אי לכך, נפסקו עבור התובע פיצויים בסך 35,000 שקלים, השווים בערכם לחמש משכורות.

 

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - פיצויי פיטורין

רצף שהתפטר מחמת מצבו הבריאותי, טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורין. מנגד טענה המעסיקה כי ההתפטרות אינה מצדיקה תשלום פיצויים.  

פיזיותרפיסטית שהתפטרה עקב הפחתת היקף משרתה, בשל אי שיבוצה לביקורי הבית, דרשה לקבל השלמת פיצויי פיטורין בגין הרעת תנאים 

עובד בחנות פרחים שפוטר לאחר חופשת מחלה בת שלושה שבועות הגיש תביעה לתשלום פיצויי פיטורין ולדמי מחלה.  

מנהלת מכירות שהתפטרה לאחר 13.5 שנים מחמת הרעת תנאים מוחשית עקב שינוי תנאי שכר והפחתת עמלות, דרשה לקבל פיצויי פיטורין.  

לאחר שאובחן כי מנהלת חשבונות סובלת מגידול סרטני במוח, היא התפטרה בדין מפוטרת ודרשה לקבל פיצויי פיטורין. 

נהג הובלות פוטר בשיחת טלפון בתקופה שבה שהה בחופשת מחלה, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע. 

לאחר שש שנים וחצי של עבודה בחברת שירותי חשמל ותקשורת, פוטר התובע לאלתר עקב התנהגות לא נאותה וגרימת נזק לחברה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.