www.ovdim.org.il

הפיכת עובדי כוח אדם לאחר תשעה חודשים

דרגו את המאמר
  התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

עובדי כוח אדם כעובדים מן המניין לאחר 9 חודשים


עובדי חברות כוח אדם, אשר מועסקים באותו מקום עבודה במשך תשעה חודשים, חייבים להיקלט כעובדים מן המניין של המעסיק גם במידה והם מועסקים במסגרת פרויקטים ולא באופן שוטף. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קבע כך בעניין תביעה שהוגשה לפתחו על ידי עמותת מען.


העובדים הגישו את תביעתם נגד רשות העתיקות וחברת כח האדם בריק באמצעות עמותת מען, ובה ביקשו לבטל את פיטוריהם. העובדים, רובים ערבים ישראלים, טענו כי רשות העתיקות איננה מוכנה לקבל אותם כעובדיה משום שהם מועסקים במסגרת פרויקטים ולא בהיקף עבודה שוטף ויומיומי.

 

      קראו עוד בתחום:


בית הדין לעבודה קבע כי הוראתו המפורשת והבלתי מסויגת של המחוקק לגבי הפיכת עובדי חברות כוח אדם לעובדים מן המניין לאחר תשעה חודשים נועדה להגן על זכויותיהם של העובדים שהיו מטרה לניצול והפרת זכויות בידי מעסיקים.

 

דברי השופט בפסק הדין:

 

"יש משקל רב לטענות התובעים כי המציאות היא שהתובעים מתפרנסים מן העבודה בחפירות הארכיאולוגיות באופן קבוע במשך תקופות ארוכות של שנים, חודש אחר חודש. לפיכך, הצורך של רשות העתיקות בחפירות ארכיאולוגיות הינו קבוע, ואין מדובר במשימה חולפת, כי אם בפרוייקטים מתוחמים בזמן.

 

הצורך בפרויקטים אלו מתחדש באופן קבוע, בכפוף לכך שקיימת חשיפה לתנודתיות שעשויה להתקיים בענף הבניין ועבודות התשתית הציבוריות. בסופו של יום, ניתן לומר בהכללה כי התובעים עבדו במשך שנים, מדי חודש, מספר ימים לא מבוטל".

 

אי לכך, בבואו של בית הדין לעבודה להתחקות אחר כוונת המחוקק, עליו להימנע מהפלייתם של עובדים המועסקים במסגרת פרויקטים, לעומת עובדי כוח אדם עבודתם נעשית באופן שוטף ויומיומי

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - זכויות עובדי קבלן

דיון בהשוואת תנאי עבודה של עובדי קבלן לתנאי עבודתם של עובדי המעסיק בפועל... 

הנהלת ועד ראשי האוניברסיטאות הודיעה כי היא מקימה ועדה אשר מטרתה הינה לגבש קריטריונים אחידים בנוגע להעסקתם של עובדי קבלן ברחבי הקמפוסים... 

בית הדין הארצי דחה את ערעור חברות כוח אדם בענפי השמירה והניקיון לקבלת רישיון. בית הדין קבע כי הרישיון לא ניתן כדין, וזאת בשל הפרת זכויות עובדים... 

עם תחלופת קבלני כוח אדם, ייתכן והעובדים יהיו זכאים לפיצויי פיטורים. האם פיצויים אלו מגיעים לעובדי קבלן אשר הפכו לעובדי המעסיק בפועל? 

פיטורים של עובד כוח אדם לאחר תשעה חודשים הינם פיטורים קבילים מבחינה הפררוגטיבה הניהולית של המעסיק... 

האם חברת קבלן אשר הפסיקה עבודתו של מאבטח משום שלא זכתה במכרז, תשלם לו פיצויי פיטורים? 

עיריית באר שבע תישא באחריות בעקבות הפרת זכויות עובדי ניקיון בשטחים תחת פיקוח העירייה למרות שהעובדים הועסקו על ידי חברת קבלן חיצונית... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.