www.ovdim.org.il

פיצויים לעובד חברת קבלן, לאחר שבעל הבית הפסיד מכרז

דרגו את המאמר
  התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע: 3.0 מתוך 5

חברת קבלן הפסידה מכרז, האם העובד יזכה לפיצויי פיטורים?


 

תביעה אשר עסקה בנסיבות הפסקת עבודתו של עובד חברת קבלן, הגיעה עד לפתחו של בית הדין לעבודה בירושלים.

 

העובד, אשר הועסק בתור מפקח אבטחה בחברת שמירה, טען כי החברה הנתבעת פיטרה אותו בעקבות הפסדה במכרז לאבטחת משרד הרווחה. חברת האבטחה טענה לעומת התובע כי האחרון התפטר מרצונו, זאת לאחר שסירב לקבל הצעות עבודה אשר הונחו לפניו בתום ההתקשרות עם משרד הרווחה.

 

      קראו עוד בתחום:


מן הפסיקה ידוע כי היסוד של פיטורים ואו התפטרות הוא שהצד הפועל נתן ביטוי שאינו משתמע לשתי פנים לכוונתו להביא את יחסי העובד והמעביד הקיימים בין השניים, לידי גמר. ברוח דברים אלו קבעו שופטי בית הדין לעבודה, לא אחת, כי הדיבור (או ההתנהגות) המביא את היחסים לידי סיום חייב להיות חד משמעי.

 

פוטר או התפטר?


התובע טען, כאמור, כי פוטר מעבודתו לאחר שהחברה הפסיקה לספק שירותי שמירה ואבטחה למשרד הרווחה. ראשית, התובע הציג את מכתב הפיטורים שניתן לו במסגרת הפסקת עבודתו, ובו נאמר במפורש כי סיבת הפיטורים היא "תום מכרז".

 

כמו כן, בטופס דמי אבטלה מטעם הביטוח הלאומי, אשר אושר לתובע בעקבות מכתב שקיבל מהחברה (אישור תעסוקה), נרשם סיבת הפסקת העבודה – סיום מכרז.

 

סתירות בגרסאותיה של חברת השמירה


חברת השמירה, לעומת זאת, הציגה מספר גרסאות סותרות לנסיבות הפיטורים. בכתב ההגנה טענה החברה כי העובד פוטר מחמת אי שביעות רצון מתפקודו (מודה שהוא פוטר, אך סותרת את האמור במכתב הפיטורים).

 

במהלך הדיון בבית הדין לעבודה, שינתה הנתבעת את גרסתה וטענה לפתע כי סיבת הפיטורים הייתה עבירת משמעת שביצע העובד (טענה אשר נטענה בעלמא ללא כל תימוכין כלשהם). בתצהיר מנכ"ל הנתבעת הוצגה גרסה נוספת אשר לפיה לתובע אירעה תאונת דרכים אשר לאחריה לא היה הקב"ט מעוניין בהמשך העסקתו.

 

      קראו גם:


מכל האמור לעיל, והיות וגרסאות רבות ומגוונות הוצגו כטיעוני הגנה מטעם הנתבעת, קבע בית הדין לעבודה כי יש לקבל את תביעתו של מפקח השמירה. אי לכך, בית הדין פסק כי התובע יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת, פדיון חופשה ודמי הבראה – סה"כ, למעלה מ-31,000 שקלים.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - זכויות עובדי קבלן

דיון בהשוואת תנאי עבודה של עובדי קבלן לתנאי עבודתם של עובדי המעסיק בפועל... 

הנהלת ועד ראשי האוניברסיטאות הודיעה כי היא מקימה ועדה אשר מטרתה הינה לגבש קריטריונים אחידים בנוגע להעסקתם של עובדי קבלן ברחבי הקמפוסים... 

בית הדין הארצי דחה את ערעור חברות כוח אדם בענפי השמירה והניקיון לקבלת רישיון. בית הדין קבע כי הרישיון לא ניתן כדין, וזאת בשל הפרת זכויות עובדים... 

עם תחלופת קבלני כוח אדם, ייתכן והעובדים יהיו זכאים לפיצויי פיטורים. האם פיצויים אלו מגיעים לעובדי קבלן אשר הפכו לעובדי המעסיק בפועל? 

פיטורים של עובד כוח אדם לאחר תשעה חודשים הינם פיטורים קבילים מבחינה הפררוגטיבה הניהולית של המעסיק... 

האם חברת קבלן אשר הפסיקה עבודתו של מאבטח משום שלא זכתה במכרז, תשלם לו פיצויי פיטורים? 

עיריית באר שבע תישא באחריות בעקבות הפרת זכויות עובדי ניקיון בשטחים תחת פיקוח העירייה למרות שהעובדים הועסקו על ידי חברת קבלן חיצונית... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.