www.ovdim.org.il

פיקוח על זכויות עובדי קבלן בקמפוסי האוניברסיטאות בישראל

דרגו את המאמר
  התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע: 3.0 מתוך 5

האוניברסיטאות יפקחו על תנאי העסקתם של עובדי קבלן


האם האוניברסיטאות יחלו להגן ולפקח על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן – השומרים ועובדי הניקיון? אתר Ynet מפרסם כי הנהלת ועד ראשי האוניברסיטאות הודיעה כי היא מקימה ועדה אשר מטרתה יהיה לגבש קריטריונים אחידים בנוגע להעסקתם של עובדי קבלן ברחבי הקמפוסים.

 

      קראו עוד בתחום:

 

עוד פורסם כי במסגרת ישיבת הוועד, אשר בה נכח גם משה ויגדור, יו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב, סוכם כי הועדה תקום כבר בימים הקרובים. בוועדה, כך סוכם, יהיו חברים נציגים מכלל האוניברסיטאות ברחבי הארץ, ומטרתה יהיה לנסח אמנה אשר תחייב את העסקתם של עובדי הקבלן. כמו כן, יינתנו לאוניברסיטאות כלים לבקר ולפקח אחר תנאי העסקתם של עובדי ניקיון ושומרים בקמפוס.

 

פרופ' כרמי: "העובדים - חלק מהווי הקמפוס"


במוסדות אקדמאים רבים בישראל, כמו במקומות נוספים, מועסקים עובדים לא מעטים על ידי חברות כוח אדם וחברות קבלן. לא אחת, חברות אלו, מתוך מטרות רווח כלכליות, פוגעות בזכויות עובדים. לעיתים מדובר בפיטורים שלא כדין, לעיתים עסקינן באי תשלום שעות נוספות, והמקרים הינם רבים.

 

לא אחת הגדירו בתי הדין לעבודה את התנהלות חברות הקבלן כ"שיטת מצליח" אשר מבוססת על חוסר מודעות של העובדים המוחלשים לזכויותיהם מחד, והעדר יכולות כספיות לתבוע את חברות הקבלן מאידך. גורמים בארגונים התומכים בעובדים מביעים כעת שביעות רצון מהחלטת הנהלת ועד ראשי האוניברסיטאות.


פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, ויו"ר ועד רשאי האוניברסיטאות, אמרה לאתר Ynet כי מדובר בהחלטה אשר מתיישבת היטב עם הרוחות הנושבות בחברה הישראלית לאחרונה. החלטה זו, טענה פרופ' כרמי, מגיעה בעיתוי מצוין ומטרתה למנוע פגיעה בזכויותיהם של עובדים המעניקים שירות לאוניברסיטה ואינם מועסקים על ידה.
 

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - זכויות עובדי קבלן

דיון בהשוואת תנאי עבודה של עובדי קבלן לתנאי עבודתם של עובדי המעסיק בפועל... 

הנהלת ועד ראשי האוניברסיטאות הודיעה כי היא מקימה ועדה אשר מטרתה הינה לגבש קריטריונים אחידים בנוגע להעסקתם של עובדי קבלן ברחבי הקמפוסים... 

בית הדין הארצי דחה את ערעור חברות כוח אדם בענפי השמירה והניקיון לקבלת רישיון. בית הדין קבע כי הרישיון לא ניתן כדין, וזאת בשל הפרת זכויות עובדים... 

עם תחלופת קבלני כוח אדם, ייתכן והעובדים יהיו זכאים לפיצויי פיטורים. האם פיצויים אלו מגיעים לעובדי קבלן אשר הפכו לעובדי המעסיק בפועל? 

פיטורים של עובד כוח אדם לאחר תשעה חודשים הינם פיטורים קבילים מבחינה הפררוגטיבה הניהולית של המעסיק... 

האם חברת קבלן אשר הפסיקה עבודתו של מאבטח משום שלא זכתה במכרז, תשלם לו פיצויי פיטורים? 

עיריית באר שבע תישא באחריות בעקבות הפרת זכויות עובדי ניקיון בשטחים תחת פיקוח העירייה למרות שהעובדים הועסקו על ידי חברת קבלן חיצונית... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.