www.ovdim.org.il

התפטר עקב מצב בריאותי ויזכה לפיצויי פיטורין

דרגו את המאמר

פוטר עקב מצב בריאותי – ויזכה לפיצויי פיטורין


בית הדין האזורי לעבודה קבע כי עובד אשר פוטר לאחר ששב מחופשת מחלה, יזכה לפיצויי פיטורין ודמי הודעה מוקדמת מן המעסיק.

 

התובע בתביעה שלפנינו עבד בחברה לתיקון וחידוש צמיגים במשך כארבע שנים וחצי. בסוף מרץ 2007 ארעה לעובד תאונה בגינה נאלץ להעדר מעבודתו במשך מספר חודשים ולאחר החלמתו, ביקש האחרון לחזור לעבודתו באופן אשר יתאים למגבלותיו הרפואיות. חרף בקשותיו אלו, הוצא העובד לחופשה וכאשר ביקש לדעת מתי תסתיים חופשתו – פוטר.


החברה טענה לעומתו כי העובד התפטר ולא פוטר, אי לכך אין הוא זכאי לתשלום בעבור פיצויי פיטורין או הודעה מוקדמת.

 

המלצרית עזבה את המלון לאחר וויכוח אלים - התפטרות או פיטורין?

פיצויי פיטורין לעובד אשר מרבית שכרו הורכב מעמלות

העובדת פוטרה על ידי מנהלת זוטרה - האם הפיטורין תקפים?

 

התפטרות בגין מצב בריאותי - האם זכאות לפיצויים?


אין ספק כי פיצויי פיטוריו של העובד, והתשלום בעבור ההודעה המוקדמת, נעוצים בשאלת נסיבות סיום עבודתו. מכיוון שלא הייתה מחלוקת בין הצדדים בנוגע לתאונת העבודה אשר בגינה נעדר העובד במשך חודשים רבים, נדרש בית הדין לבדוק מה היו הסיבות האמיתיות לסיום יחסי העובד-מעביד.


התובע הציג בבית המשפט אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין הוא מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או משהו הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי בידו הימנית. לטענתו, לאחר שהציג הוא את האישור לעיל להנהלת החברה, הוא הועבר מתפקידו לעבודה קלה יותר, אשר גם היא לא הייתה מתאימה ליכולותיו הרפואיות. כראייה לכך - שבועיים לאחר שחזר, נזקק העובד לזריקה נוספת ושהה בחופשת מחלה במשך שבועיים.


העובד טען כי לאחר ששב לעבודתו, התברר לו כי אין הוא מסוגל לבצע את העבודה ערב תפקודה הלקוי של ידו ונאלץ הוא להתפטר מעבודתו. עם זאת, בית הדין נדרש לבדוק האם התפטרותו זו, אשר נבעה ממצבו הבריאותי, דינה כפיטורין המזכים בפיצויים.


חוק פיצויי פיטורין קובע במפורש:


"התפטר עובד לרגל מצב בריאותו הוא או של בן משפחתו, ולאור הממצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העניין היתה סיבה מספקת להתפטרות- רואים לעניין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים".


מן הפסיקה ידוע כי במידה ועובד נאלץ לעזוב את מקום עבודתו עקב מצב בריאותי, עליו להודיע על כך למעביד בכדי שיוכל להעבירו לתפקיד המתאים למגבלותיו. באישור הרופא התעסוקתי שהוגש להנהלת החברה במקרה דנן נכתב כי - העובד סובל מהגבלה תפקודית ניכרת ביד ימין ואינו מסוגל לשוב לעבודתו או לעבודה סבירה אחרת בתחום עיסוקו בטווח הנראה לעין. ההנהלה טענה בבית המשפט כי האישור מוצג לפניה לראשונה במהלך הדיון, אך בית המשפט דחה את טענותיה אלו.


אמנם, החברה סיפקה לעובד עבודה קלה יותר, אך גם עבודה זו לא התאימה למגבלותיו, ולאחר יום עבודה אחד נאלץ הוא לפנות לטיפול רפואי ולצאת לחופשת מחלה נוספת, אי לכך, ניכר כי לא היה ביכולתו של העובד להמשיך ולעבוד ובחברה - ולכן זכאי הוא לפיצויים.


השופטת סיכמה דבריה באופן הבא:


"על יסוד העדויות והראיות שהובאו בפני, שוכנענתי כי התפטרותו של התובע באה על רקע מצבו הבריאותי ונוכח חוסר יכולתו להמשיך בעבודתו וגם בעבודה הקלה יותר שהוצעה לו. התובע ביקש לחפש עבודה אחרת אשר תתאים למוגבלותו הרפואית.אשר על כן, דין התפטרותו לעניין תשלום פיצויי פיטורים- כפיטורים".

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - פיצויי פיטורין

רצף שהתפטר מחמת מצבו הבריאותי, טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורין. מנגד טענה המעסיקה כי ההתפטרות אינה מצדיקה תשלום פיצויים.  

פיזיותרפיסטית שהתפטרה עקב הפחתת היקף משרתה, בשל אי שיבוצה לביקורי הבית, דרשה לקבל השלמת פיצויי פיטורין בגין הרעת תנאים 

עובד בחנות פרחים שפוטר לאחר חופשת מחלה בת שלושה שבועות הגיש תביעה לתשלום פיצויי פיטורין ולדמי מחלה.  

מנהלת מכירות שהתפטרה לאחר 13.5 שנים מחמת הרעת תנאים מוחשית עקב שינוי תנאי שכר והפחתת עמלות, דרשה לקבל פיצויי פיטורין.  

לאחר שאובחן כי מנהלת חשבונות סובלת מגידול סרטני במוח, היא התפטרה בדין מפוטרת ודרשה לקבל פיצויי פיטורין. 

נהג הובלות פוטר בשיחת טלפון בתקופה שבה שהה בחופשת מחלה, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע. 

לאחר שש שנים וחצי של עבודה בחברת שירותי חשמל ותקשורת, פוטר התובע לאלתר עקב התנהגות לא נאותה וגרימת נזק לחברה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.