www.ovdim.org.il

קנס כבד על חברה ומנהל בתוכה בגין העסקת עובדים זרים

דרגו את המאמר
  התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

חברה אשר עובדיה העסיקו עובדים זרים בעבודות זמניות נקנסה ב-65 אלף ש"ח

בית המשפט דחה את ערעורה של חברת "יאיר שערים (2000) בע"מ", ומנהלה אמנון זקן בנוגע להעסקת עובד זר בחברה. על פי כתב האישום, חברת "יאיר שערים" העסיקה עובד זר ללא היתר, ללא אשרת עבודה ובניגוד לחוק עובדים זרים.

 

ההסתדרות מנסה לאגד העובדים הזרים


הנאשמים טענו בבית המשפט כי קבלתו של העובד הזר לשורות החברה נעשתה על ידי עובד אחר אשר עשה זאת ללא ידיעת ההנהלה, ואי לכך, אין החברה עומדת באשמה פלילית בנשוא התובענה. המדינה טענה לעומתם כי על כתפי ההנהלה והחברה רובצת האחריות לגבי הפיקוח בנוגע לעובדים המועסקים תחתם.

 

גם המנהל אשם


בית הדין האזורי לעבודה הרשיע את חברת "יאיר שערים" ומנהלה בהעסקת עובד זר שלא כדין והרשיע אותם בקנסות של 52 אלף ₪ ו-13 אלף ₪ בהתאמה. גם את המנהל, אשר על פי בית המשפט נושא בתקפיד בעל אחריות ישירה להעסקת העובד הזר, חייב בית הדין בקנס גבוה. פסק דין זה ניתן בהמשך להצעת חוק שפורסמה בזמן האחרון בנוגע להגדלת הקנס בגין העסקת עובדים זרים באופן לא חוקי.

 

גזר דין בנוגע להעסקת עובדים זרים (פלשתינאים)

חוזה עבודה עם עובדים זרים - האם חובה?


הנאשמים מיהרו להגיש ערעור על פסיקת בית הדין האזורי ובית הדין הארצי דחה את ערעורם הן על ההרשעה, והן בנוגע לעונש. בית הדין הארצי קבע כי העסקת עובד זר נעשית תוך כדי עבירה פלילית מסוג "מודעות" המתבטאת בעצימת עיניים וניכר כי המנהל והחברה טמנו ראשם בחול.


אמנון זקן, מנהל החברה והאחראי המפקח על העסקת העובדים, העניק לעובדי החברה יד חופשית בהעסקת עובדים זמניים הנבחרים מתוך בעלי המקצוע האזוריים. יד חופשית זו לא הוגבלה כלל ועובדי החברה לא הונחו כיצד עליהם לפעול (מבחינת כללי עשה ואל-תעשה). בשנת 2001 הוריד זקן הנחייה כללית לעובדים, אך במשך שלוש השנים מאז הורדה ההנחייה – לא עשה המערער דבר על מנת לאוכפה. עוד קבע בית הדין הארצי לעבודה, כי על הנאשמים, וכל אחד ממנהלי החברה, רובצת אחריות כבדה בנוגע לזהות העובדים הזמניים המועסקים אצלם.

 

יחידת עו"ז: פסק דין חשוב


עו"ד לאוניד קוגן, הממונה על תביעות מטעם יחידת עו"ז אומר כי מדובר בפסק דין חשוב בנוגע להטלת אחריות על מנהל חברה לפקח על ביצוע הוראות חוק עובדים זרים באופן פעיל וממשי ולא להסתפק במתן הנחיות כלליות לעובדים. הטלת אחריות כבדה על מנהל החברה לצד הטלת עונש כבד בגובה של 50% מהקנס המרבי ישמש מסר למנהלי העסקים לעשות הכל כמתחייב בחוק בכדי למנוע העסקת עו"ז ללא היתר כחוק.


לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - יעוץ משפטי

עובד אשר הואשם על ידי חברת החשמל בגניבה יקבל פיצויים בגין הוצאת לשון הרע... 

האם בית הדין הארצי לעבודה הכשיר באופן עקיף את הדיון בנפוטיזם בנמל אשדוד כדיון לגיטימי בין ועד העובדים לדירקטוריון הנמל? 

האם בית הדין לעבודה יפסוק פיצויים לטובתו של מעסיק בגין גניבת עין ופרסום תיאור כוזב באתר אינטרנט? 

האם ניתן להרשיע עובד ציבור בגין סיוע לארגון פשיעה? בית המשפט קבע כי התשובה לכך חיובית... 

מהו צו למתן שאלון בבית הדין לעבודה? האם ניתן לבקש צו כגון דא במסגרת הליכים בבית הדין לעבודה? 

הגשת תביעה נגד שגרירות זרה על ידי עובד ישראלי. האם השגרירות נהנית מחסינות כריבון זר? 

האם ניתן לבקש חשיפת מידע מרשות מכוח חוק חופש המידע, וזאת למרות מניע כלכלי? 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.