www.ovdim.org.il

עורכי דין בוגרי מכללות - 75% מכלל עורכי הדין החדשים

דרגו את המאמר

לשכת עורכי הדין תקבל היום (13.12) לשורותיה 1,248 חברים חדשים. עורכי הדין החדשים יצטרפו בזאת ל-50,894 עורכי הדין הפעילים הרשומים זה מכבר בלשכה. אי לכך, מספר עורכי הדין בישראל יעמוד על כ-52,000 בסך הכול. צעיר המצטרפים ללשכה הינו בן 22, ואילו המבוגר מביניהם חגג השנה יום הולדת 66. ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, התייחס להסמכתם של עורכי הדין החדשים באומרו כי כניסתם תיצור תחרות בריאה בשוק ותביא לגיבושה של חברה אזרחית טובה וצודקת יותר.

 

      קראו עוד בתחום:

מבחינה מגדרית, נראה כי הנשים שולטות בגלימה כאשר 53% מבין המוסמכים הינן נשים. עם זאת, רק 19 מהם הינם עולים חדשים כאשר מרבית עורכי הדין העולים מגיעים מצפון אמריקה ומערב אירופה. מחוז תל אביב מוביל את רשימת המוסמכים עם 767 עורכי דין חדשים, ואחריו - בפער משמעותי יש לציין - נמצא מחוז חיפה (184 מוסמכים). מחוז ירושלים משתתף בהסמכה עם 146 מוסמכים ו-87 עורכי דין חדשים מגיעים ממחוז דרום.


כרבע - בוגרי אוניברסיטאות


בשנים האחרונות, נשמעת פעם אחר פעם המחלוקות בנוגע ללימודי המשפטים במכללות ברחבי הארץ. לא אחת, גורמים שונים מביעים דעות חלוקות באשר לאחידות הרמה ומצב השוק בענף עריכת הדין (בעקבות עלייתן המטאורית של המכללות למשפטים בשני העשורים האחרונים). מבחינת ההסמכה הנוכחית, 302 מעורכי הדין הינם יוצאי הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות השונות. השאר, כ-75%, מגיעים מהמכללות למשפטים. להלן החלוקה בין עורכי הדין החדשים למוסדות הלימוד:

 

  • הקריה האקדמית אונו - 277.
  • המרכז הבינתחומי - 208.
  • המכללה למנהל - 118.
  • מכללת רמת גן - 107.
  • שערי משפט - 101.
  • אוניברסיטת תל אביב - 99.
  • האוניברסיטה העברית - 80.
  • מכללת נתניה - 78.
  • אוניברסיטת חיפה - 73.
  • בר אילן - 50.
  • חו"ל - 34 (איטליה, גרמניה, רוסיה וירדן). 

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, יישא דברים בטקס ההסמכה אשר ייערך בבנייני האומה בירושלים. כמו כן, יישאו דברים גם שר המשפטים, יעקב נאמן, יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ויו"ר וועדת ההתמחות, עו"ד אורן פרסקי. 
 

יו"ר הלשכה: "רק המתאימים ביותר"

 

דברים מקדימים שאמר יו"ר הלשכה התפרסמו לקראת הטקס באתרי החדשות השונים. עו"ד ברזילי הביע סיפוק רב מהסמכתם של למעלה מ-1,200 עורכי דין חדשים. לדבריו, כניסתם תביא לתחרות בריאה בענף עריכת הדין וליצירת חברה אזרחית טובה יותר. יו"ר הלשכה הוסיף כי הלשכה בראשותו תפעל ללא ליאות לשפר את הרמה המקצועית של עורכי הדין מחד, ולחזק את מעמדם מאידך.

 

עו"ד ברזילי התייחס גם לטענות אשר נשמעו בתקופה האחרונה בדבר "זילות המקצוע" ו"ירידת הרמה". לדבריו, כל עוד הוא עומד בראש הלשכה, הוא יפעל ללא מעצורים לדאוג כי רק המתאימים ביותר יזכו ללבוש את גלימת עורך הדין. יו"ר הלשכה הוסיף ורמז על הבאות. לדבריו, הלשכה מקיימת מגעים עם הממשלה בדבר הארכת תקופת ההתמחות ושינוי מתכונת בחינות ההסמכה.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 


פסקי דין וחדשות - עבודה וקריירה

אדם אשר הגיש מועמדות למשרה בגוף ציבורי התבקש לחשוף מיוזמתו התנהלות חקירה פלילית כנגדו. האם מדובר בהליך חוקי? 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להכריח מכוני מיון למסור מידע מלא וכולל למועמד בסוף האבחון... 

שלושה מכל ארבעה עורכי דין אשר יתקבלו היום (13.12) לחברות בלשכה הינם בוגרי מכללות... 

האם אוניברסיטת בר אילן חטאה בנפוטיזם? האם עובדים רבים באוניברסיטה הינם קרובי משפחה? 

האם שילוב עובדים במשק הישראלי יסייע בהגדלה משמעותית של הכלכלה המקומית? לפי מכון ירושלים לחקר שווקים, התשובה לכך חיובית... 

משרד התמ"ת החליט לפעול למען שילוב לוחמי צבא דרום לבנון בשוק התעסוקה הישראלי... 

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לאשר את כניסתם של אלפי עובדים פלשתינאים לענפי החקלאות והבנייה במדינה... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.