www.ovdim.org.il

הסכם פרישה עם פיצויי פיטורין מוגדלים ולהגבלת חופש העיסוק

דרגו את המאמר
  התקבלו 4 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

תמורה מיוחדת לעובד שבעטיה ניתן להגביל את חופש עיסוקו
עב 6191/03 איזוסטסט – שמעון מיכאלי


החברה היא מעבדה מאושרת העוסקת בשירותי תקינה ובקרת איכות לבניה, סלילה,קרקע ואיכות הסביבה. שמעון עבד בחברת איזוטסט בע"מ במשך כ-10 שנים. במסגרת העסקתו נחתם בין הצדדים הסכם פרישה ובו נקבע מועד סיום עבודתו של שמעון ונקבע כי החברה תשלם לשמעון פיצויי פיטורין מוגדלים, מעבר לחובה החוקית. שמעון הפר את תקופת הצינון שנקבעה בהסכם הפרישה והחל לעבוד אצל חברה מתחרה - מאגמא.

האם פיצויי פיטורין מוגדלים עולים כגדר תמורה מיוחדת אשר בעטיה לגיטימי להגביל את חופש העיסוק של שמעון?


1. הסכם הפרישה שיקף הסדר מוסכם אליו הגיעו הצדדים, כאשר מצד אחד קיבל העובד פיצויי פיטורים,על אף שהתפטר מעבודתו ולא היה זכאי לפיצויי פיטורים על פי החוק, ומצד שני נטל על עצמו התחייבות לשמירת סודיות והגבלת עיסוק. ההסכם נחתם לאחר מו"מ, כאשר תקופת הצינון צומצמה משנה אחת לחצי שנה בנוסח הסופי של הסכם הפרישה.


2. העובד אינו יכול לאחוז את החבל בשתי קצותיו: מחד, העובד אינו יכול לקבל את פיצויי הפיטורים ששולמו לו על יסוד התחייבותו להגבלת עיסוק, ומאידך לטעון שאין תוקף להוראת הסכם הפרישה הקובעת הגבלת חופש העיסוק.


3. במקרה הנדון, הראיות שהובאו על ידי החברה הן ודאי ראיות המספיקות כדי להעביר את נטל הבאת הראיות אל העובד. העובדה שהעובד לא הביא ולו ראיה אחת להפרכת גרסת החברה, מעידה כי אין בידיו ראיות להפרכת גרסת החברה: העובד לא הגיש מסמכים כלשהם בקשר לעבודתו בחברה, ולא זימן לעדות איש מחברת מאגמא.


4. הוכח שהעובד הפר את הסכם הפרישה בינו לבין החברה, ועבד במהלך תקופת הצינון בחברת מאגמא, שהיא חברה מתחרה לחברה התובעת. כפועל יוצא מכך, על העובד להשיב לחברה את סכום פיצויי הפיטורים ששולמו לו.


לסיכום,

 

פיצויי פיטורים מוגדלים מהווים תמורה מיוחדת אשר בגינה ניתן להגביל את חופש עיסוקו של העובד.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - חוזה עבודה

התובע פוטר לפני החגים מבלי שנערך לו שימוע, על כן פנה לבית הדין ודרש פיצויים בגין פיטורין שלא כדין. 

הנהלת בית הספר להוקי רולר הגישה תביעה נגד מדריך לשעבר לתשלום פיצויים בגין הפרה יסודית של חוזה העבודה עקב גזל סודות מסחריים. 

איש מכירות דרש לקבל מהמעסיקה עמלות על מכירות שביצע ופיצוי בגין עגמת נפש על רקע נסיבות סיום יחסי עובד מעביד. 

מנהל מחלקת פיקוח טען כי נקרא לבצע קריאות פתע על ידי המוקד של העירייה ולא קיבל תשלום עבורן.  

בית הדין לעבודה קבע כי קבוצת כדורסל לא הפסיקה את עבודתו של מאמנה בגין העדר תעודת אימון. נקבע כי מדובר בפיטורים והפרת חוזה לתקופה קצובה... 

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי עובדי מחסני חשמל יכולים להתארגן ללא קשר לעובדי שקם אלקטריק וביג סנסור, וזאת בשל היותם יחידת מיקוח נפרדת... 

האם יחסי עבודה המוסדרים במסגרת הסכם קיבוצי מונעים פנייה ישירה לעובדים מצד המעסיק? 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.