www.ovdim.org.il

התאמת קורות חיים למשרה

דרגו את המאמר
  התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 1.0 מתוך 5
התאמת קורות חיים למשרה

אין ספק, כתיבת קורות חיים הינה אחד השלבים החשובים ביותר מבחינת ההשתלבות בשוק התעסוקה. בין אם מדובר בקורות חיים "ראשוניים" של סטודנט אשר זה עתה עומד לנטוש את עולם המלצרות ולעבור ל"עבודה של גדולים", ובין אם עסקינן בעובד שכיר המעוניין במשרה על בסיס ניסיונו בעבר, חשוב לדעת כי קורות החיים הינם המשוכה הראשונה העומדת בפני המועמד לעבודה.

 

בתקופה האחרונה, אתרים רבים מפעילים לוח דרושים אשר מאפשר שליחת קורות חיים למעסיקים פוטנציאליים. הקלות שבשליחת קורות החיים הופכת פעמים רבות לחרב פיפיות.

 

      קראו עוד בתחום:


מצד אחד, המועמד לעבודה שולח עשרות קורות חיים ופעמים רבות הוא איננו מקבל ולו תשובה אחת רלבנטית. מצד שני, המעסיק מביט בפקס המזמר אשר מכלה את יערות הגשם בהדפסת קורות חיים רבות ובלתי מתאימות. אי לכך, מעבר להתאמת משלוח קורות החיים למשרות אופציונאליות, מומלץ להתאים גם את קורות החיים למשרה.


לדוגמא, במידה ואתם מבקשים להתקבל לעבודה במכירות, יש להדגיש את ניסיונכם הרלבנטי בתחום ולהימנע מפירוט מיותר של משרות שאינן מוסיפות דבר מבחינת התאמתכם למשרה המבוקשת. התאמת קורות חיים למשרה מהווה אפוא את אחד האלמנטים החשובים בשלב זה של הקריירה.


טעויות נפוצות


טעות נפוצה מבחינת עורכי קורות חיים הינה שימוש בפורמט בתולי עליו מולבשים תכונותיו וניסיונו של המועמד. השימוש בפורמט זה יכול להיות במקום כל אימת שהוא מותאם לתפקיד המדובר. פורמטים אלה סובלים לא אחת משני חסרונות עיקריים. ראשית, הם אינם יכולים לקחת בחשבון את המצב הייחודי בו נמצא המועמד וכפועל יוצא מכך הם אינם משרתים אותו נאמנה. שנית, הישענות על פורמט בנאלי עלולה להביא למצב בו למועמד יש מסמך קורות חיים אחד הנשלח למעסיקים שונים ונבדלים זה מזה.


חשוב להבין כי מעסיקים המפרסמים משרות דרושים עלולים להתמודד לא אחת עם עשרות ומאות קורות חיים המציפים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם. כפי שציינו, הקלות "הבלתי נסבלת לכאורה" של שליחת קורות החיים הופכת את המהלך למסה עצומה של תכנים בלתי ענייניים מבחינתו של המעסיק. אי לכך, מומלץ לערוך קורות חיים אשר יתפסו את תשומת ליבו של המעסיק ו"יקפצו" לנגד עיניו בעת העיון בהם. מחקרים שנערכו בתחום הצביעו על כך שמעסיקים משקיעים שניות ספורות בלבד בבחינת קורות חיים ועל כן המסמך צריך להיות שילוב בין שיווקיות, אלגנטיות ומקצועיות.


מה ניתן לעשות?


למשל, מומלץ להוסיף תמונה בראש המסמך ולערוך אותו בצורה עניינית וקולחת. הפסקאות השונות צריכות להיות מסודרות וחשוב להימנע מטעויות תחביר ו/או שגיאות כתיב. כמו כן, על מנת לבלוט מעבר לשאר המועמדים יש לבצע כראוי התאמת קורות חיים למשרה. לעיתים, מומלץ להשקיע אף מספר דקות בכתיבת הקדמה קצרה למעסיק על גבי קורות החיים בה תינתן התייחסות ישירה למשרה המדוברת ו/או לחברה העומדת על הפרק. אין ספק כי פנייה מסוג זה תבדיל אתכם ממועמדים אחרים המתחרים על המשבצת הנדונה.


ישנם מקצועות אשר ניתן להשתכר בהם במגוון תחומים בתוך הענף הספציפי. למשל, בעל תואר במשפטים לא חייב לשלוח קורות חיים רק למשרדי עריכת דין ובאפשרותו לפנות גם למחלקות משפטיות בחברות היי-טק, משרות ממשלתיות, בנקים וכדומה. אי לכך, במידה ואתם מעוניינים להגדיל את סיכוייכם מבחינת הקבלה לעבודה, כדאי לערוך מספר קבצי קורות חיים בהתאם למספר סוגי המשרות אליהם את שולחים את קורות החיים שלכם.


כמו כן, פעמים רבות למועמד לעבודה ישנם מספר כישורים המתאימים למספר משרות. למשל, תואר בהנדסת מכונות המתאים למשרה בענף האלקטרוניקה, ותואר שני במנהל עסקים הפונה יותר למגזר העסקי. מועמד זה צריך להחזיק (לפחות) שני סוגי קורות החיים המתאימים לשתי סוגי המשרות. התאמת קורות חיים למשרה מהווה אפוא הגדלה משמעותית של סיכויי חזרה מבחינת המעסיקים הפוטנציאליים.


מחלקת המחקר של אתר הדרושים, AllJobs, בדקה ומצאה כי מחפשי עבודה שולחים בממוצע 4 קורות חיים לאתר ביום. המסקנה מכך הינה ברורה - מרבית קורות החיים הינן זהות לחלוטין. מדובר במלכודת דבש קלאסית. מצד אחד, המועמד בטוח כי הוא מגדיל את סיכוייו לזכות בזימון לראיון עבודה, וזאת משום שהוא מקפיד לשלוח קורות חיים למספר רב של מעסיקים. מצד שני, הוא שולח קורות חיים רבות שאינן רלבנטיות וכפועל יוצא מכך אינן זוכות לתגובה. התולדה מעניין זה הינה ברורה - תסכול מצידו של המועמד ומפח נפש.


להלן מספר כללי אצבע בנוגע להתאמת קורות חיים למשרה:

 

  1. יצירת מספר קבצים ובהם קורות חיים שונות המתאימות למשרות אחרות. ניהול נכון של חיפוש העבודה דורש שמירה של לפחות שתיים או שלוש גרסאות של קורות החיים.
  2. הבלטת התכונות הרלבנטיות בכל סוג של קורות חיים למשרה המבוקשת. נסו להראות כי התפקיד המדובר יושב עליכם כמו כפפה ליד.
  3. השתמשו בעברית ובמונחים אשר מבוקשים על ידי המעסיק. מומלץ לבקר באתר החברה המדוברת ולהתרשם מהאופן בו היא מציגה את שירותיה ו/או מוצריה. למשל, במידה ואתם מתכוונים להתמודד על משרת מכירות, הדגישו בקורות החיים מילים רלבנטיות כגון "עמלות", "פרמיות", "בונוסים", "יעדים" וכדומה.
לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 


פסקי דין וחדשות - עבודה וקריירה

אדם אשר הגיש מועמדות למשרה בגוף ציבורי התבקש לחשוף מיוזמתו התנהלות חקירה פלילית כנגדו. האם מדובר בהליך חוקי? 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להכריח מכוני מיון למסור מידע מלא וכולל למועמד בסוף האבחון... 

שלושה מכל ארבעה עורכי דין אשר יתקבלו היום (13.12) לחברות בלשכה הינם בוגרי מכללות... 

האם אוניברסיטת בר אילן חטאה בנפוטיזם? האם עובדים רבים באוניברסיטה הינם קרובי משפחה? 

האם שילוב עובדים במשק הישראלי יסייע בהגדלה משמעותית של הכלכלה המקומית? לפי מכון ירושלים לחקר שווקים, התשובה לכך חיובית... 

משרד התמ"ת החליט לפעול למען שילוב לוחמי צבא דרום לבנון בשוק התעסוקה הישראלי... 

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לאשר את כניסתם של אלפי עובדים פלשתינאים לענפי החקלאות והבנייה במדינה... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.