www.ovdim.org.il

גיוס עובדים באינטרנט

דרגו את המאמר
  התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 2.0 מתוך 5

קשה שלא להתרשם מכך שהזירה האלקטרונית המקוונת הפכה בשנים האחרונות ל"כיכר העיר החדשה". הדברים נכונים בנוגע לכל תחומי החיים לרבות לסוגיות שונות הקשורות בשוק העבודה. לדוגמא, גיוס עובדים באינטרנט הפך בעשור האחרון לעניין של מה בכך. בעבר, מודעות דרושים וחיפוש עבודה היו שם נרדף לעמודים ספציפיים בעיתונות הכתובה. כיום, מועמדים פוטנציאליים ומבקשי עבודה יעשו את מרבית החיפוש ברשת האינטרנט.

 

      קראו עוד בתחום:

חשוב להדגיש כי החיפוש איננו נעשה רק בלוחות הדרושים ובאתרים הייעודיים. קיים חיפוש רחב ומקיף גם ברשתות חברתיות ובפורומים למיניהם. הסיבה לכך הינה פשוטה. רשת האינטרנט הפכה להיות נגישה עבור מגזרים רבים באוכלוסייה והיא מהווה על פי רוב דרך נכונה לפלח את דורשי העבודה מחד והמעסיקים מאידך. כמו כן, הכלים אשר הרשת מציעה עבור מחפשי עבודה ובעל עסקים הינם יעילים ואפקטיביים.


יתרונות גיוס עובדים באינטרנט


ובכן, גיוס עובדים באינטרנט נהנה משורה ארוכה של יתרונות. ראשית, וכפי שצוין לעיל, מועמדים ודורשי עבודה פונים כיום בשלב הראשון לחיפוש במקורות המקוונים. חיפוש זה מאפשר לאחרונים לשלוח קורות חיים מכל מקום ובכל זמן. לעיתים, אף באמצעות אפליקציות בטלפון הסלולארי. שנית, הרשת ידועה ככלי יעיל ועדכני המאפשר התמקדות בנתונים רלבנטיים על בסיס שאלות מנחות ושדות חיפוש. להלן היתרונות המרכזיים בעת גיוס עובדים באינטרנט: 

  1. עדכון קונסיסטנטי - רשת האינטרנט, בניגוד לעיתונות הכתובה, מאפשרת עדכון תדיר של מודעת הדרושים. למשל, כאשר מעסיק מסוים מפרסם מודעת דרושים למשרה, והוא מבחין כי קורות החיים המגיעות אליו אינן תואמות את דרישות התפקיד, הוא יכול בקלות רבה לשנות את המודעה בהתאם. כמו כן, במידה והמשרה אוישה, ניתן בפשטות להסירה ו/או לעדכנה. למעשה, בניגוד למודעת דרושים בעיתונות המודפסת, פרסום מודעת דרושים באינטרנט מבחינתו של המעסיק מאפשר גמישות רחבה ביותר.
  2. זמן תגובה - זמן התגובה מבחינת ההיענות והחשיפה למודעת הדרושים באינטרנט הינו קצר ביותר. התפוצה הרחבה של האינטרנט, והאפשרות לגלוש באתרים הרלבנטיים מכל מקום ובכל זמן, הופכים את זמן התגובה לעניין מרכזי בחיפוש עובדים/עבודה. כיום, אתרי אינטרנט רבים המפעילים לוחות דרושים מעניקים גם אופציות של מקסום זמן התגובה על ידי שליחת מסרונים ו/או מיילים בהתאם למשרות רלבנטיות. משרות אטרקטיביות יכולות לזכות לתגובות רבות בתוך זמן קצר בלבד ולעיתים אפילו דקות ספורות לאחר עליית המודעה לאוויר. 
  3. תפוצה - אין ספק כי כל פרסום, לרבות פרסום מודעת דרושים, נשען על מילת המפתח "תפוצה". ואכן, ככל שהתפוצה רחבה יותר, כך גם החשיפה משמעותית יותר והסיכויים להתאמה בין דורשי עבודה למעסיק גדלים. ברור אפוא כי מדובר ביתרון משמעותי שאין בלתו מבחינת ההשוואה שבין גיוס עובדים באינטרנט לבין גיוס עובדים בעיתונות הכתובה.
  4. ניהול חיפוש ובקרה - תהליכי גיוס ברשת הינם מהירים, קלים ונוחים. המעסיק יכול להגדיר מראש את האלמנטים הכרוכים במשרה ומבקש העבודה מבצע את החיפוש בהתאם. למשל, ניתן לפלח את החיפוש או המודעה על פי השכלה, היקף משרה, עבודה מהבית, ניסיון, שפות, ציפיות שכר וכדומה. ככל שהמיון מדויק יותר, כך עולה בהתאמה הסיכוי שהפניות תהינה רלבנטיות יותר. מיותר לציין כי פניות רלבנטיות תקצרנה את תהליך הגיוס ותמנע מצבים של ראיונות עבודה לא מתאימים הגורמים לבזבוז זמן הדדי, הן של דורש העבודה והן של המעסיק.  

היכן לפרסם?

 

נשאלת אפוא השאלה, איך והיכן לפרסם מודעת דרושים באינטרנט. ובכן, מבחינה זו ניתן להיעזר במספר פלטפורמות מקוונות. ראשית, במידה והעסק מפעיל אתר אינטרנט, ניתן לפרסם מודעות דרושים באתר אשר תסייע בגיוס עובדים חדשים. תופעה זו נפוצה בעיקר בחברות גדולות אשר כוח אדם עבורן הינו מצרך הנמצא בדרישה מתמדת. חשוב לציין כי מדובר גם באופציה שיכולה להיות רלבנטית עבור עסקים קטנים או עמותות העוסקות בתחומים צרים לכאורה.

 

היכנסו ללוח הדרושים של אתר עובדים!


כמו כן, המעסיק יכול לפנות כמובן גם לאתרים העוסקים בדורשי עבודה ופרסום משרות. אתרים אלה מכילים מידע רב בנוגע לאפשרויות תעסוקה וניתן למצוא בהם מאמרים, סקרים ומחקרים העוסקים בתחום. לוחות הדרושים באינטרנט יעילים בכך שהם מבצעים פילוח מדויק ביותר של אופי המשרה לעומת אופי העובד. דורשי העבודה יכולים להעלות את קורות החיים שלהם לאתר ולשלוח אותם במקביל למספר משרות רלבנטיות.


אפשרות נוספת לפרסום משרות דרושים הינה הרשתות החברתיות. פרסום סטאטוסים או פוסטים ברשתות החברתיות יוכל בהחלט להביא למענה איכותי של מועמדים רלבנטיים. היתרון המשמעותי בכך הוא שקיים קשר ישיר ואישי בין המעסיק לבין דורש המשרה, וזאת משום שהאחרון שמע על המשרה מאדם/גוף המכיר את המעסיק באופן פרטי. אין כל ספק כי הסיכויים במקרה זה ל"שידוך מוצלח" יכולים להיות גבוהים במיוחד. מעסיקים רבים מפרסמים גם משרות רלבנטיות בפורומים העוסקים בתחום הספציפי. למשל, מעסיק הזקוק לרואה חשבון יוכל לפרסם את המשרה בפורום רואי חשבון בו קיימת תנועה ערה של אנשי מקצוע העוסקים בתחום. 

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 


פסקי דין וחדשות - עבודה וקריירה

אדם אשר הגיש מועמדות למשרה בגוף ציבורי התבקש לחשוף מיוזמתו התנהלות חקירה פלילית כנגדו. האם מדובר בהליך חוקי? 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להכריח מכוני מיון למסור מידע מלא וכולל למועמד בסוף האבחון... 

שלושה מכל ארבעה עורכי דין אשר יתקבלו היום (13.12) לחברות בלשכה הינם בוגרי מכללות... 

האם אוניברסיטת בר אילן חטאה בנפוטיזם? האם עובדים רבים באוניברסיטה הינם קרובי משפחה? 

האם שילוב עובדים במשק הישראלי יסייע בהגדלה משמעותית של הכלכלה המקומית? לפי מכון ירושלים לחקר שווקים, התשובה לכך חיובית... 

משרד התמ"ת החליט לפעול למען שילוב לוחמי צבא דרום לבנון בשוק התעסוקה הישראלי... 

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לאשר את כניסתם של אלפי עובדים פלשתינאים לענפי החקלאות והבנייה במדינה... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.