www.ovdim.org.il

ניהול תיקים - ניהול השקעות

דרגו את המאמר
ניהול תיקים - ניהול השקעות

יש לך כסף בצד? רוצה לדעת איך להרוויח יותר? הפק"מ לא מספק את הסחור? כנס/י ונעזור לך ...

מה זה ניהול תיקים?

לחלק מאיתנו יש כסף בצד שאנו רוצים לחסוך או להשקיע אותו וגם מי שאין לו אפילו שקל אחד מיותר, רוצה לפעמים לחסוך לפנסיה, לדירה או עבור הילדים. על מנת לבצע את ההשקעות הללו בצורה הטובה ביותר, אפשר ליצור קשר עם היועץ בבנק או עם מנהל תיקים של חברת השקעות.

 

ניהול תיקי השקעות הפך למקצוע מבוקש מאוד בשנים האחרונות מכיוון שרבים כיום מעבירים את החסכונות וההשקעות שלהם מהבנקים לבתי ההשקעות. תיק השקעות קטן של כמה אלפי שקלים אינו דורש התעסקות אינטנסיבית, אך תיקים גדולים יותר של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים ומיליוני שקלים - דורשים טיפול מקצועי, איכותי וממושך.

 

בדרך כלל, דרוש מנהל תיקים כאשר מדובר על השקעה של יותר ממאה אלף שקלים, אך ישנם גם אנשים שמעבירים סכומים נמוכים יותר לניהול תיקים (בבתי השקעות קטנים בדרך כלל). יש חברות ברות העוסקות בתחום זה, וכדאי מאוד להשוות בין הביצועים שלהם לפני שמחליטים ללכת על חברה מסוימת.

מי הוא מנהל תיקי השקעות?

מנהל תיקים מורשה הוא אדם שקיבל רישיון לכך מטעם הרשות לניירות ערך לאחר שלמד את התחום, עבר את בחינות הרשות ואת תקופת ההתמחות. מנהלי תיקים עובדים במסגרת של חברה העוסקת בתחום שיש לה רישיון לעסוק בניהול תיקים.

 

בישראל יש עשרות חברות העוסקות בתחום זה, חלק מהן נפתחו בשנים האחרונות בעקבות הפריחה של שוק ההון והמעבר של משקיעים רבים מהבנקים לחברות ההשקעות. חלק מהחברות הללו שייכות למגזר הבנקאי וחלקן מוגדרות כבתי השקעות. מנהל תיקים רשאי לבצע, בהתאם לשיקול דעתו, פעולות בחשבונות של הלקוחות שלו, כאשר המטרה היא כמובן מקסום הרווחים שלהם.

 

זהו יתרון חשוב מכיוון שיש מקצועות אחרים (יועץ השקעות למשל) שיכול לייעץ לכם אבל אין לו רשות לבצע פעולות בחשבונכם. חשוב מאוד שמנהל התיקים שלכם יהיה אמין, יצירתי, מקצועי ושירותי. כמובן שמבחן התוצאה שלו הוא זה שיקבע בסופו של דבר, אך אלה הן התכונות העיקריות שיעזרו לו להשקיע את כספכם בצורה הטובה ביותר.

 

רב המשקיעים לא עוקבים בצורה סדירה אחרי כל השינויים בשוק ההון וזהו למעשה תפקידו של מנהל התיקים. כשמו כן הוא - הוא מנהל את התיק ההשקעות שלכם על מנת שתרוויחו כמה שיותר כסף. מנהל תיקים טוב הוא מנהל שמרוויח עבורכם כסף גם בעתות משבר ולא רק כשהבורסה עולה.

 

תפקידו לייעץ לכם כיצד לבנות את תיק ההשקעות שלכם, ואם יש שינויים חשובים בשוק - עליו לדווח לכם על כך. רוב המחלקות לניהול תיקים אלה הן המחלקות המובילות בבתי ההשקעות.

 

בדרך כלל, לכל לקוח יש מנהל לקוחות אישי, אשר מלווה באופן אישיו צמוד של הלקוח לכל אורך הדרך, ומסייע לו בהחלטותיו. אז בין אם אתם משקיעים במנויות, אגחי"ם, תעודת סל או כל אפיק השקעה אחר - דאגו לכך שיהיה לכם מנהל תיקים מקצועי ואיכותי ככל האפשר.

 

 



 

מחפש תשואה על הכסף שלך? קבל הצעה!
שם + משפחה
נייד
דוא"ל
סכום השקעה
שלח



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.