מעסיקים בודקים מידע על מועמדים לעבודה בגוגל וברשתות חברתיות
דרגו את המאמר |
|
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5 |
האם ה-Facebook והרשתות החברתיות משמשים מעסיקים לבחינת מועמדים לעבודה?
תחקיר של רשת החדשות האמריקנית, CNN, מצביע על כך שיותר ויותר מעסיקים בודקים נתונים שונים בנוגע לאישיותם של מועמדים לעבודה באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. רשת החדשות מדווחת כי ישנה מגמה של ממש לשינויים מרחיקי לכת בפרופילי הפייסבוק והרשתות החברתיות בקרב בוגרי קולג' וסטודנטים אמריקאיים. גולשים אלו עושים לא מעט על מנת לשנות את מרחב החשיפה של הפרופיל האישי.
יכולתם של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות לשפוך אור על אישיותו של המועמד לעבודה, איננה נעשית רק על מנת לבחון את נוכחותו המקוונת. לעיתים, ביטויים בלתי הולמים ברשת הפייסבוק (כגון תמונות חושפניות או חברויות בקבוצות פרובוקטיביות) עלולים לעמוד למועמד לעבודה לרועץ.
מעסיקים רבים מקבלים מידע על מועמדים לעבודה באמצעות שימוש פשוט ב-Google וב-Facebook. מדובר במקורות מידע המאפשרים למעסיקים לחדור לעולמו של המועמד לעבודה ולזהות האם ישנם פרטים אישיים לגביו אשר אינם מצדיקים קבלתו למשרה.
משתמשים רבים ברשתות החברתיות הבינו זה מכבר את הסכנה הטמונה בפרופילי הרשת החברתית והם נוטים לעדן את הטקסטים הנרשמים על ידם או לחסום את הגישה לפרופיליהם. עם זאת, ישנם לא מעט משתמשים אשר לא השכילו להפנים את כוחה של הרשת החברתית, או ליתר דיוק, את חסרונותיה. מחקרים מראים כי מספר רב של גולשים אינם יודעים כלל כיצד ניתן להגביל את החשיפה של זרים לפרופיל הרשת החברתית שלהם, ובכך להתמודד עם החדירה לפרטיות.
70% מהמעסיקים ומנהלי משאבי האנוש בארה"ב
הנתונים העולים מתחקירה של רשת CNN אינם ניתנים לפרשנות רחבה. כ-70% מהמעסיקים ומנהלי משאבי האנוש הודו כי הם נעזרים ברשתות חברתיות וב-Google על מנת לקבל מידע לגבי מועמדים אשר מעוניינים להתקבל לעבודה בעסקם.
קראו עוד בתחום:
- האם ראיון העבודה התנהל בחוסר תום לב?
- העובדת סיפרה על ההריון כחודש לאחר קבלתה לעבודה
- כיצד עוברים ראיון עבודה בהצלחה?
על פי התחקיר, ישנם תכנים בעייתיים אשר עלולים לפגוע בסיכוייו של המועמד להתקבל לעבודה. בין תכנים אלו ניתן למצוא תמונות פרובוקטיביות, חברות בקבוצות היוצרות אנטי גונזם מסוים, תגובות בלתי ראויות וקטעי וידאו, תיעוד מעשים בלתי חוקיים (כגון עישון סמים) ועוד. כמו כן, לעיתים משתלחים גולשי הרשתות החברתיות במעסיקים, עמיתים לעבודה ואף לקוחות.
בתחקיר CNN נטען כי 66% מהמועמדים לעבודה בארצות הברית ביצעו פעולות שונות על מנת להגן על חשיפה לתכנים אישיים שלהם ברשתות חברתיות, ועשו פעולות שונות על מנת לשפר את המוניטין האינטרנטי שלהם. כמו כן, תחקריני CNN טוענים כי 40% מהגברים האמריקנים דיווחו שהם דואגים למוניטין שלהם בעת העלאת תכנים לרשת חברתית, זאת לעומת 54% בקרב הנשים האמריקניות.
היכן מוצאים המעסיקים מידע?
על פי נתוני הסקר, אשר יש להדגיש כי תוצאותיו נוגעות לארצות הברית (בה הרשת החברתית מפותחת יותר), 78% מהמעסיקים פונים לקבלת מידע על מועמד במנועי חיפוש. 63% מהם מוצאים מידע זה ברשתות חברתיות, 48% באתרים אישיים של המועמד, 46% בבלוג המנוהל על ידו ו-27% מהם באתרי משחקים אונליין. יש לציין כי רק 2% מהמעסיקים העידו שהם אינם בוחנים כלל את קשריו המקוונים של המועמד, ומסתמכים על קורות החיים וראיון העבודה בלבד.