פיטוריו של עובד בוטלו לאחר שעילתם הייתה משמעתית אך ההליך היה מנהלי
דרגו את המאמר |
|
ביטול פיטורים בגין עריכת במסגרת הליך מנהלי ולא משמעתי
בית הדין לעבודה קבע כי יש להחזיר לעבודתו את מנהל האחזקה בהיכל התרבות בפתח תקווה, זאת משום שפיטוריו נעשו בהליך מנהלי למרות שמקורם היה בבעיות משמעת.
במשך כשמונה שנים עבד המבקש בהיכל התרבות בתור מנהל אחזקה. למרות שהיה הוא עובד מקצועי וחרוץ, ניכר עליו כי סבל הוא מאי יכולת לעבוד עם אנשים ויחסי אנוש שאינם מן המוצלחים. לאחר אירוע אשר במהלכו נגח העובד, לכאורה, בפניה של אחת העובדות האחרות, הוחלט בעירייה להשעות את האחרון לאלתר.
קראו בנוסף:
-
העברת תפקיד בגין שיקולים זרים תבוטל - האם ערעורה של עיריית אילת יתקבל?
- תביעה של עובדת סוציאלית נגד עיריית צפת
- פיצויי פיטורים מוגדלים בעיריית באר שבע
בשובו מתקופת ההשהיה בת 14 הימים, זומן העובד בפני וועדת פיטורים ונאמר לו כי העירייה מוותרת על המשך העסקתו מחמת בעיות משמעת. העובד הגיש, בעקבות כך, עתירה לבית הדין לעבודה להמצאת סעד זמני האוסר את פיטוריו. במסגרת בקשתו טען העובד כי פוטר שלא כדין במהלך הליך מנהלי, ולא בהתאם להליכים משמעתיים.
פקודת העיריות קובעת - וועדת פיטורים מפטרת רק בהליך מנהלי
העובד תלה יהבו בסעיף 171א’ לפקודת העיריות [נוסח חדש]. סעיף זה קובע כי הבסיס החוקי בכל הנוגע לפיטורי עובדים ברשויות המקומיות עומד על שני מסלולים. פיטורים הנובעים מעברת משמעת שבצע עובד הרשות, ופיטורים מחמת אי התאמה - פיטורים מנהליים.
על פי הסעיף זה, עירייה רשאית לפטר עובד על פי החלטת וועדת פיטורים כל אימת שלא מדובר בפיטורים שעילתם עבירות משמעת. פיטורים אלו יעשו על ידי ראש העיר ועל פי החלטת בית הדין למשמעת לפי חוק המשמעת.
העירייה הציגה בפני בית הדין לעבודה ראיות ומסמכים מהם עלה כי תלונות שונות בכל הנוגע לתפקודו המקצועי של המבקש הגיעו לפתחה לא אחת. עם זאת, מהעדויות והפרוטוקולים של השיחות שנעשו עם המבקש הוכח כי הנהלת העירייה העריכה אותו בתור איש מקצוע אך הלינה על כישוריו החברתיים.
בית הדין לעבודה קבע כי העילה לפיטורי המבקש הייתה התנהגותו ועבירות המשמעת שלו, ועל כן יש לבחון עניין זה במסגרת הליך משמעתי מקובל. העובד זכאי לקבל את יומו בכך שיוכל לטעון לטענותיו בנדון ולהתגונן בהליך מתאים. כמו כן, בית הדין לעבודה ציין כי מדובר בסך הכל בסעד זמני כאשר מאזן הנוחות נוטה לטובתו של העובד.