www.ovdim.org.il

איך לבנות תיק השקעות עצמאי?

דרגו את המאמר
ניהול תיק השקעות הוא עניין מסובך למדי ולא כולנו מבינים בתחום הזה. רבים מאיתנו משקיעים באמצעות הבנקים ויש גם כאלה שמשקיעים דרך בתי השקעות או חברות ביטוח.

התופעה הזו תפסה תאוצה בשנים האחרונות בשל שינויי חקיקה שאפשרו זאת וגם בגלל בתי ההשקעות הרבים שקמו.

אך ניתן גם לנהל תיק השקעות באופן עצמאי. לשם כך יש צורך בתחקיר ובאיסוף מידע, וגם אם החלטתם לבנות את תיק ההשקעות שלכם בעצמכם, מומלץ מאוד לקראת סוף התהליך להיעזר באנשי מקצוע. ישנם מספר נושאים חשובים שצריך לתת עליהם את הדעת, כאשר בונים תיק השקעות.

בדקו כמה כסף ואילו נכסים יש לכם

קודם כל אתם צריכים לדעת מהו סכום ההשקעה שלכם. לשם כך יש למפות את כל הנכסים שלכם.

ענו לעצמכם על השאלות הבאות - כמה כסף מזומן יש לנו? כמה כסך יש לנו בחסכונות ומהי הנזילות של החסכונות הללו? האם כבר יש לנו כסף בבורסה? האם יש לנו חסכונות לפנסיה? האם יש לנו נכסי נדל"ן (דירות, בתים, משרדים, חנייה וכו’).

רק לאחר שתדעו בצורה מדויקת מהו היקף הנכסים שלכם, תוכלו להחליט איזה סכום אתם רוצים ויכולים להשקיע.

החליטו מהי מטרת ההשקעה

אחד הקריטריונים החשובים ביותר לבניית תיק השקעות עצמאי הוא מטרת ההשקעה. האם המדובר בהשקעה לטווח ארוך או לטווח הקצר? האם מדובר בהשקעה לפנסיה או לקניית דירה? ואולי בכלל אתם רוצים להשקיע עבור הילדים שלכם?

לכל מטרה יש אפיק אחר של השקעה ורק לאחר שתחליטו למה מיועד הכסף, תוכלו להתחיל לבנות את תיק ההשקעות.

החליטו מהו הסיכון אותו אתם רוצים לקחת

נושא חשוב נוסף הוא הסיכון אותו אתם מוכנים לקחת. האם אתם אוהבי שיכון? שונאי סיכון? או אולי בכלל אדישים לסיכון? התמהיל של התיק שלכם יקבע גם לפי התשובות לשאלות הללו.

אתם חייבים לדעת מהם הסיכונים שאתם עומדים לקחת ועליכם להיות מוכנים לשלם את המחיר. אוהבי סיכון ישקיעו יותר במניות, אופציות ושאר מכשירים פינאנסיים בעלי סיכון גבוה ואילו שונאי סיכון ישקיעו ברך כלל בתכניות חיסכון סולידיות עם ריבית קבועה.

כמובן שככל שהסיכון עולה כך גם עולה הסיכוי להרוויח סכומים גדולים יותר (אך גם להפסיד אותם). תיק ההשקעות שלכם יקבע במידה רבה בהתאם לסיכון אותו אתם מוכנים לקחת.

התייעצו עם אנשי מקצוע איכותיים

וכמובן, גם לאחר שעניתם על כל השאלות והחלטתם את כל ההחלטות, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום זה, אשר יכולים לייעץ לכם לאור ההחלטות והרצונות שלכם.

תיק ההשקעות שלכם חייב להתאים לאופי שלכם ומכיוון שאפשרויות ההשקעה הן רבות, כדאי מאוד להתייעץ בטרם מחליטים. רוב מנהלי ההשקעות יאמרו לכם כי תיק מאוזן כולל בתוכו אפיקי השקעה מגוונים ומפוזרים וככל שהפיזור גדול יורת כך הסיכון יורד.

הקשיבו למייעצים, אך ההחלטה הסופית היא כמובן שלכם בלבד.
לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

מחפש תשואה על הכסף שלך? קבל הצעה!
שם + משפחה
נייד
דוא"ל
סכום השקעה
שלח



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.