www.ovdim.org.il

תביעה לתשלום פיצויים של עיתונאי נגד ידיעות אחרונות

דרגו את המאמר

תביעה נגד ידיעות אחרונות בגין התפטרות עקב הרעת תנאים


תביעה לתשלום פיצויים וזכויות נוספות על סך 1.7 מיליון שקלים הוגשה על ידי העיתונאי מוטי גילת לבית הדין לעבודה כנגד העיתון "ידיעות אחרונות", בו עבד במשך 32 שנה.

תביעה זו הוגשה לבית הדין לעבודה על ידי העיתונאי לתשלום הפרשי שכר ופיצויים בעקבות התפטרות לאחר הרעת תנאים מוחשית בתנאי העסקתו. גילת טען כי נאלץ הוא לעזוב את העיתון משום שהנהלת העיתון הקפידה להגביל את עבודתו העיתונאית מטעמים אינטרסנטיים ברורים.

העיתונאי, אשר עובד היום ביומון "ישראל היום", ניסה להגיע לפשרה ביחד עם "ידיעות אחרונות", דרך הליך גישור. משלא עלה בידם לעשות כן, עברה המחלוקת לבית הדין לעבודה. העיתונאי טען כי עזיבתו את העיתון נבעה מסירובו של הבעלים, נוני מוזס, לפרסם כתבות שכתב ובהן נחשפו עוולות ומעשי שחיתות שלטוניים לרוב.

 

      קראו גם:


פעמים רבות, לטענת העיתונאי, קיצר עורך העיתון את כתבותיו והכריח אותו להשמיט מהן תכנים. גילת נתן דוגמא את פרשיות חיים רמון ואהוד אולמרט, אשר ידועים כמקורבים לבעלי העיתון נוני מוזס, והביאו לחיכוכים קשים בין העורך לבינו. מכאן והלאה הייתה דרכו של גילת מחוץ למערכת העיתון – קצרה. לטענתו, הודר הוא באופן איטי אך מחושב, תוך שהדבר מהווה פגיעה אנושה במעמדו המקצועי בקרב ציבור העיתונאים והקוראים.

 

"בעל המאה רוצה להיות בעל הדעה"

לטענתו של העיתונאי, הופעלו עליו לחצים קשים מתוך מערכת העיתון, ומדובר במקרה בו בעל המאה מעוניין להיות גם בעל הדעה. גילת תיאר בכתב התביעה מקרה בו הגיע לידיו מידע פנימי רגיש ובו נאמר שפרקליט המדינה מעוניין לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה דאז – מר אהוד אולמרט.

לטענתו, הכתבה לא פורסמה בעמוד הראשי ועל כך הלין הוא באוזניו של שילה דה בר, עורך העיתון. גילת טען כי היה זה הקש ששבר את גב הגמל והוא הבין מדבריו של דה בר כי הוא מחוק מהעיתון ואין לו מה לחפש במערכת העיתון יותר.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

פניה אל עורך דין דיני עבודה

הפניה ללא התחייבות מצדך או מצד עורך הדין

שלח

פסקי דין וחדשות - פיצויי פיטורין

רצף שהתפטר מחמת מצבו הבריאותי, טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורין. מנגד טענה המעסיקה כי ההתפטרות אינה מצדיקה תשלום פיצויים.  

פיזיותרפיסטית שהתפטרה עקב הפחתת היקף משרתה, בשל אי שיבוצה לביקורי הבית, דרשה לקבל השלמת פיצויי פיטורין בגין הרעת תנאים 

עובד בחנות פרחים שפוטר לאחר חופשת מחלה בת שלושה שבועות הגיש תביעה לתשלום פיצויי פיטורין ולדמי מחלה.  

מנהלת מכירות שהתפטרה לאחר 13.5 שנים מחמת הרעת תנאים מוחשית עקב שינוי תנאי שכר והפחתת עמלות, דרשה לקבל פיצויי פיטורין.  

לאחר שאובחן כי מנהלת חשבונות סובלת מגידול סרטני במוח, היא התפטרה בדין מפוטרת ודרשה לקבל פיצויי פיטורין. 

נהג הובלות פוטר בשיחת טלפון בתקופה שבה שהה בחופשת מחלה, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע. 

לאחר שש שנים וחצי של עבודה בחברת שירותי חשמל ותקשורת, פוטר התובע לאלתר עקב התנהגות לא נאותה וגרימת נזק לחברה.  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.