www.ovdim.org.il

הלוואות בשוק האפור

דרגו את המאמר
  התקבלו 4 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

הלוואות בשוק האפור

ישנן דרכים רבות להשיג הלוואות לעסק שלכם (או לכל מטרה אחרת) שלא דרך הבנק. חלק מהשיטות מקובלות יותר וחלק מקובלות פחות. האפשרויות הן רבות - פקטורינג, ליסינג, מקורות עצמאים, קרנות וחממות, משקיעים פרטיים, הלוואות דרך כרטיס האשראי ועוד.

 

ישנם דרך נוספת להשגת הלוואות והיא בעייתית מאוד אך רבים משתמשים בה - הלוואות בשוק האפור. בכתבה זו נדון בנושא בעייתי זה על יתרונותיו וחסרונותיו.

מי צריך הלוואה משוק האפור?

הלוואות מהשוק האפור מעוררות ברובינו אסוציאציות לא נעימות. אך ישנם רבים הנעזרים בהלוואות אלו מכיוון שהבנקים לא נותנים להם אשראי והם חייבים כסף בצורה מהירה ודחופה. יכולות להיות סיבות רבות לכך שתזדקקו לכסף באופן מיידי - העסק שלכם בבעיות, יש לכם בעיות רפואיות, אתם חייבים לנסוע לחו"ל באופן בהול ועוד.

 

לא תמיד הבנק יתן לכם את הסכומים שתזדקקו להם ולכן אנשים פונים גם לשוק האפור למרות שהוא לא ממש חוקי. כאשר לאנשים אין כל ברירה אחרת, הם לוקחים הלוואות בשוק האפור מכיוון שבניגוד לבנקים ולמקורות חוץ בנקאים נוספים, המלווים בשוק האפור לא דורשים בטחונות או ערבויות וניתן לקבל את הכסף באופן מיידי. אך יש לכך מחיר כמובן ואסור לשכוח זאת!

כיצד מקבלים הלוואות שוק אפור?

קודם כל צריך לדעת כיצד להגיע אל האנשים הנכונים. יש לא מעט מועדות בעיתונות ובאינטרנט על הלוואות מסוגים שונים מהיום למחר וחלק ממודעות מתייחסות להלוואות בשוק האפור. בדרך כלל צריך להציג תלושי משכורת או שימוש בכרטיס אשראי על מנת שהמלווים ידעו שיש לכם איך להחזיר את ההלוואה, אל כמו שציינו - לא תדרשו במקרים רבים להציג בטחונות או להחתים ערבים.

 

זכרו כי לעיתים יש חובה לקחת הלוואה בסכום מינימאלי מסוים (גדול משאתם צריכים) כי הריביות בשוק האפור הן גבוהות מאוד.

מהם החסרונות של הלוואות בשוק האפור?

היתרונות של שיטת מימון זו הם ברורים - זמינות ומיידיות. ברוב המקרים תוכלו לקבל את ההלוואה תוך זמן קצר ולא תצטרכו להציג בטחונות. אך מצד שני - יש גם לא מעט חסרונות. גובה הריבית בשוק האפור הוא גדול הרבה יותר (עד כדי עשרות אחוזים) מהריבית בבנקים.

 

זכרו כי הריביות יכולות להגיע לעשרות או מאות אחוזים בשנה ולכן אתם חייבים להיות בטוחים שתוכלו לעמוד בכך. למרות שבנק ישראל מטיל הגבלות על גובה הריבית המקסימאלי שמותר לגבות, החוקים בשוק האפור הם שונים והריביות שנגבות הן גבוהות הרבה יותר מהמותר.


וכמובן - יש את עניין החוקיות. ישנם מוסדות חוקיים ומוסדרים (עם תעודה של משרד האוצר), אשר מעניקים הלוואות חוץ בנקאיות בריבית נוחה אך ישנם גם גורמים לא חוקיים המעניקים הלוואות ואלה הם בדרך כלל גורמים פליליים אשר לא כדאי להסתבך איתם.

 

ידוע כי כאשר לא מחזירים הלוואה שנלקחה בשוק האפור, האמצעים שננקטים הם לא נעימים בלשון המעטה, ולכן כדאי לשקול בכובד ראש לפני שלוקחים הלוואה שכזו.

המידע בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ משפטי, כלכלי או כל ייעוץ מסוג אחר. למען הסר ספק - כל המסתמך על המידע בכתבה זו בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

לשאלות, תגובות או הערות בנושאי דיני עבודה וזכויות לחץ/י כאן

 

מלא פרטיך וקבל הצעה משתלמת להלוואה!
שם + משפחה
נייד
דוא"ל
בחר את האפשרות המתאימה
שלח



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.